måndag 30 juni 2014

Regn och solsken!


Ja, nog pratar vi om vädret men det är inte
något positivt. Ingen sol, kallt och ruggigt
och regnar gör det halva dagarna.
Kanske gör det bönderna glada, vad vet jag.
Men inget ont utan att det har något gott
med sig. Vi gick vår en-timmes promenad
som vanligt och på hemvägen tog vi
vägen om torget  Jag var nämligen sugen
på jordgubbar.










Plötsligt började det störtregna och vi
sprang för att få skydd i en portal.
Kom vi går in här, sa herrn och drog mig
i armen. Jag tittade mig omkring och sa
vad är det här för affär. Det var Mimers
kontor.(Bostadsbolaget där vi bor)
När vi kom ut därifrån hade vi beställt
nytt golv i hallen. Det hör till saken att vi
pratat om det i två år men inte kommit
till skott. Ibland är det bra med en regnskur

Men visst är det skönt med solsken. Den är bilden är från
kryssningens näst sista dag. För många gäller det att det syns att
man varit på semester. Vi sökte skugga och blev klädsamt bruna
utan att steka oss.

Jag måste visa bordsdekorationerna på lunchbordet
ute på däck.
Som ni ser så är de gjorda av olika frukter.
Det var inte lika varje dag så konstnärerna har verkligen fantasi.


3 kommentarer:

  1. Regnet är tydligen bra ibland. Vilka fantasifulla dekorationer. Det måste tagit lite tid att fixa till dem. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har ätit jordgubbar varje dag. Visst är det viktigt med väder fast själv solar jag aldrig. Jag tycker det är varmt, åtminstone idag har det varit lågt i tak. I natt hörde jag att det regnade. Själv behöver jag inte sol och vackert väder, men det är synd om dem som har semester. Du är väl utvilad efter den trevliga kryssningen, fantastiskt fint av dina foton att döma. Bordsdekorationer av frukter, har aldrig sett det. Nu har jag haft balkongdörren på vid gavel i flera timmar, men måste dra igen och göra mig färdig för att sova. Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka vare sig det regnar eller är vackert väder. Kram

    SvaraRadera
  3. En liten sommarhälsning till dig!
    Kram

    SvaraRadera