måndag 1 juni 2009

Måndag - jag vill att det skall vara en röd dag.


Pingsthelgen är över och vilka fina dagar. Solen ska skina även idag och det kunde gott få vara
ANNANDAG PINGST
som det var förr, det blev mera helgkänsla,

Vi har haft en underbara dagar, handlat växter och blommor till balkongen,
satt ute till klockan halv elva i lördags och åt svenska jordgubbar - 49 kr litern det var de värda,
Men är det inte ovanligt tidigt för jordgubbar

Igår gjorde vi iordning balkongen - kommer nytt inlägg om det - vi är nöjda nu och har fått det som vi tänkt. När ytan är begränsad, gäller det att få det så där "lagom" man måste ju kunna gå röra sig också.
På eftermiddagen tog vi en timmes promenad till en kyrka som hade körkonsert. På kvällen såg vi Galan för Rädda Mammora. 23 MILJONER blev resultatet. Fantastiskt!

Mors Dag var det ju också igår. Jag fick rosor av herrn, tomt utan morsdasblommor, tyckte han.
Telefonsamtal från pojkarna - så de tänkte på mamma.
Ja, det var min helg, hoppas ni alla haft det lika gott.

2 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Jag vill bara säja att jag oxå vill ha Annandag Pingst kvar, det blir en längre sammanhållande helg då.

    Det var dyra jordgubbar du åt. Jag åt årets första svenska färskpotatis i går á 13,90 kr/kg och dom var delikata.

    Med tanke på Mors dag, så när älsklingen min kom ut på trappan, så stod det en blomsterbukett inslagen i papper till mej och väntade, det var lillsonen, 26 år och hans flickvän som bor i Umeå, som hade skickat en Mors dag blomma, gulle dom.

    Fortsätt och njut av dagen,

    kram Irene

    SvaraRadera
  2. Tycker också det känns konstigt att det inte är "röd dag" Annandag Pingst...

    Köpte tyska jordgubbar härmomdagen. Var allt något misstänksam, men dom var helt ok...
    I brist på Ölands-jorgubbar (finns inte att köpa här i VGötaland) får man ta vad man kommer över...

    Ha det gott!
    Kram! /J

    SvaraRadera