onsdag 22 december 2010

Nu har vi ljus här i vårt hus. Johan har satt tomtarna på plats och
struvorna är bakade. Vi har vädrat ut oset som blir vid flottyrkokning. Det kändes kallt, termometern visar 19,6 grader.
Jag har strukit julbonaden som farmor har broderat.


Nu ska jag skicka iväg julklapparna med tomten och jag åker till Stockholm i morgon och firar jul med min son och hans familj.



 




Jag tycker jag varit riktigt snäll i år så tomten kanske har något i sin säck till mig.



Nu önskar jag alla bloggvänner en riktigt

16 kommentarer:

  1. så juslmysigt du har, god jul och glöm inte på julafton kl 10:55 SVT2 Åbo kungör julfred..

    SvaraRadera
  2. Å så gott med struvor. Det brukar alltid min syster göra. Imorgon ska jag stryka dukar och pynta. Få se om jag får ha ulltomtarna i fred i år eller om Elvis ska leka med dem igen......:-)

    SvaraRadera
  3. Godmorgon min venn.
    Som alltid er det en frøjd att besøka dig. Erkenner det varit tunt med besøk sista tiden...

    Struvor funderar jag på att gøra idag. Det går ganska fort och så er så gott!

    Ska titta på dina bilder från Indien så jag får se hur ni hade det der.

    Ber om ursekt før mitt något konstiga språk idag. Men svenskeduppeditten på svenska har gått i strejk. Så derfor blir det svorsk....

    Ønskar er alla nu en riktigt, riktig GOD JUL.
    Ha det gott och må gott, njut av julefreden.
    Juleklems Synnøve.

    SvaraRadera
  4. Oj så juligt det är hos dig! Jag har mitt kvar - ledig idag och ska fixa det sista. Några paket, ett par sorters kakor, köttbullar....
    Önskar dej en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  5. Struvor! Så gott och så länge sedan jag åt det! Önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. God Jul! Till dig också. Vill än en gång tacka för den fina sjalen. Ska ha den på mig imorgon! Tänk vad bra den passar!
    Hulda

    SvaraRadera
  7. God Jul till dej, hoppas du får en fin helg.
    Kärlekskram
    Cecilia

    SvaraRadera
  8. Så julmysiga bilder.
    En stor Godjulkram kommer nu härifrån

    SvaraRadera
  9. En riktigt God Jul och res försiktigt. Vi åkte till Danmark i onsdsags natt innan ovädret började så det känns skönt att var på plats.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att julafton var fin och att tomten hade paket även till dig...vilket jag tror!
    God fortsättning!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  11. God Jul, raraste Viola! Hoppas att du fick det du önskade! KRAM!

    SvaraRadera
  12. Så goda de ser ut, tror inte jag smakat de någonsin,. Känner ingen som gör såna.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  13. God fortsättning Viola. Struvor är jättegott, men jag har inte kokt sådana på länge, dessutom har jag blivit av med struvjärnet.
    Hoppas du får en fin fortsättning på helgdagar som komma skall.
    Monkan

    SvaraRadera
  14. Hej Viola! tack för titten inne hos mig, det gläder mig att du fann den trivsam ;-D

    Visst är det skönt att bara ta det lugnt och vara här och nu, göra vad som faller en in..utan att stressa. Kropp och själ mår så mycket bättre då!

    Har lagt till dig i min lista så jag inte tappar bort dig ;-D det är så bra med den för då ser man ju alla uppdateringar.

    Kramar och en önskan om ett gott nytt år även till dig/c

    SvaraRadera
  15. OJ, så många tomtar hade jag aldrig klarat av! jag vill ha mindre än lagom av julpynt... om man kan säga så. hoppas du mår bra och ni haft en skön jul!
    hulda

    SvaraRadera