torsdag 15 maj 2014

20 dagars avkoppling - här börjar det!

Efter 11 timmars flygresa, 2 timmar i terminal och tullkontroll och en timmes
bussresa kom vi till vårt hotell. Här skulle vi stanna i två nätter. 
Vi hade fått erbjudande om diverse utflykter såsom till Everglades,
Key West och diverse rundturer. Några utflykter för vår del var inte
aktuellt för vi skulle träffa Denny  som är min ex-mans son.
Han kom och hämtade oss och vi blev bjudna på middag på restaurang.
Vi var trötta och vi var i säng rätt tidigt.

 Efter frukost gick vi ner till strandpromenaden.

Det gick höga vågor i den starka blåsten så vi höll oss på land.
Men oj, vilka fina sandstränder.

 På eftermiddagen hämtade Denny oss och vi fick se hans nya lägenhet.
Det syns att han har svenskt påbrå - möblerna är köpta på IKEA, som har
filial i Miami och han har sin morfars moraklocka .Denny hade en stor
gasolgrill på balkongen det blev gott grillat kött men först
fick vi stora räkor med stark jättegod sås. Detta var min favorit  när jag
var i Florida och Denny kom ihåg detta. Jag blev glad och det var
 supergott.
Denny skjutsade oss tillbaks till hotellet och vi sa adjö - vi snart igen.
Han kommer till Sverige i juli.
När vi vaknade på morgonen kändes det lite pirrigt - idag börjar den
långa sjöresan - till Västindien, över Atlanten till Teneriffa och vidare till
Medelhavet.
Fartyget låg i Miami och vi blev hämtade och allt gick så smidigt att komma
ombord.
 Här skulle vi bo i 18 dagar. Vår hytt var på däck 6 i mitten av fartyget.
Vill du veta mer om fartyget så titta -  här  - .

   Vid tiotiden på kvällen lämnade Luminosa hamnen i Miami. Vi var några
timmar försenade p.g.a. ett försenat flyg. 

Nu börjar äventyret --- fortsättning följer!


6 kommentarer:

  1. Åh, det blir spännande att följa! Härligt att du är tillbaka nu!

    SvaraRadera
  2. Det var fina bilder och så vackert. Jag tycker Ni är jätteduktiga som orkar detta. Har för mig att Du sade att vi var jämngamla ? Följer med på din resa nu, mycket roligt att vi får.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Men oj, ett sådant äventyr ni har framför er! Det måste jag följa, sätter bokmärke på din blogg bums!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Skall bli roligt att följa med på er kryssning, kan tänka mig att ni upplevt massor.
    Kram

    SvaraRadera
  5. God kväll, Viola!
    Vilken intressant resroute ni hittat!
    Att kryssa i Karibien är ju vanligt men inte att segla vidare ner till Tenerife och sedan upp till Medelhavet också.
    Vill minnas att förra kryssningen gick runt Medelhavet....om jag nu inte tar helt fel.

    Antar att ni flög hem fr. någon stad vid Medelhavet.
    Låter lite mer behagligt än flyget till Miami. Jösses, 14 timmar inalles kräver då bra kondition! Jag blir utmattad bara av att läsa om det.

    Men så otroligt praktiskt att kryssa, inte packa upp o ner, byta hotel utan sova och vakna i en annan stad/land.
    Nåja, resan ner till Tenerife tog väl sin lilla tid men så härligt att bara koppla av.
    Ska bli intressant att följa din resa också för nu följer jag Veikens nyss gjorda kryssning i Medelhavet. Hon har lagt upp ett bildspel med musik så här reser jag runt med alla goa vänner som delar med sig :-)

    Bra när man som jag har usel hälsa och ständig värk och mager plånbok att åka snålskjuts :-)
    Glad och tacksam är jag att jag i ungdomens dagar reste mycket samt bodde några år söderöver.
    Så det kan bli här i livet!

    Glädjande att du är så pigg nu så du vågade ge dig iväg på en så här lång resa för det tar allt på krafterna, i alla fall flyg och tull m.m.

    Tack för att du delar med dig :-)
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastiskt resa ni har gjort! Ser ju bara helt underbart ut. Förstår precis varför du gick upp några kilon! Sån kryssning har jag aldrig varit på, men skulle gärna...

    SvaraRadera