fredag 27 juni 2014

All inclusive!

Det är kanske
inte konstigt
att jag vägde
3 kg mer
när jag kom
hem från
kryssningen.
Jag försökte
blunda för
de små goda
bitarna och
höll mig till
fruktsalladen.
Jag åt minst
tre skålar
varje dag.
De här små godbitarna serverades till lunchen. Till middagen fick
 vi välja en efterrätt från dagens meny. Men det var sällan något
som jag gillade och istället blev det
ett glas Limoncello.


När vi beställde
 kryssningen,
fick vi ett förmånligt 
så kallat
dryckespackat
 och det köpte vi.
I paketet ingick allt
 flytande utom
champagne.
 Vinerna till maten var
goda och drinkarna var
 läskande såväl med
 som utan alkohol .
Vi drack mycket vatten
 som var på flaska. 
 Man visade sitt kort
och man fick vad man
önskade.
De första dagarna på
kryssningen sparade
vi alla kvitton för att se
om det var någon
fördel med
dryckespaketet.
Men vi tröttnade att
räkna ihop vad vi
drack. Så om det
blev någon vinst
vet vi inte.



Med de här goda drinkarna önskar jag er en trevlig helg.


7 kommentarer:

  1. Så mycket gott u blev frestad av.
    Kram från ett regnigt Småland

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut! Skål på dig och tack för kommentaren, som jag kunde läsa!

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag ni gjorde rätt i, slängde alla kvitton och bara njöt istället!! Skönt när allt är all inclusive, man slipper fundera på vad och när, bara att ta för sig. Det kan vara värt pengarna om man verkligen vill koppla av från alla måsten.
    Önskar dej en riktigt skön fortsättning på helgen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag började att kommentera här i går kväll, men så stängde sej min dator.

    Att kryssa är mycket trevligt. Vi var på kryss i västra Medelhavet för några år sen. Vill du läsa om det, kan du kika här: http://www.reseguiden.se/forum/resor/kryssning-pa-medelhavet-141.
    Sen stannade vi i Barcelona i nästan en vecka också. Det har jag beskrivit här: http://www.reseguiden.se/forum/resor/barcelona-146.

    Jag läste igenom flera av dina inlägg, men blev inte klok på var ni kryssade. Vi fick betala all dryck, som innehöll alkohol, men annars var ju allt inklusive.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  5. Knappast konstigt att vågen visade mer efter resan med tanke på alla godsaker du visar att ni fick. Verkar inte alls dumt. Ha det bra.

    SvaraRadera
  6. jag gillar nog alla efterrätter... äter all mat också.

    SvaraRadera
  7. Låter helt toppen, har ofta tänkt att en sådan här resa hör till dem man bara måste göra nån gång!

    SvaraRadera