lördag 5 november 2016

ALLA HELGONS DAG!

Vi är många som tänder ljus den
här helgen. Jag var på kyrkogården
igår kväll och det var vackert med
alla tända ljus på gravarna.
I dag var jag i domkyrkan och tände
ljus till minne av alla som inte
finns här på jorden mer -  min son,
mina föräldrar och flera vänner.
ALLA HELGONS DAG
är fint beskrivet enligt ovan.
När seden att sätta ljus på graven
den här helgen började vet jag inte.
Vi får väl googla även på detta.
Vi har fått lite snö som lyser upp
på marken.
För mig är det dags att tänka på
middagen. Det blir kyckling med
söt sur sås och ris.
Jag är sugen på en filmkväll,
nersjunken i fåtöljen och något
gott att dricka. Ja, så får det bli.



2 kommentarer:

  1. Jaa det har väl varit vad vi alla i vår ålder har gjort. Jag fuskade lite i år, det körde ihop sig lite , tände ljus hemma för de mina, det blev så vackert det med.
    i morgon skall jag gå på min årliga kontroll, hoppas jag får bra besked hos doktorn. kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Ljusens tid är nu, vi tänder på kyrkogårdar och vi tänder
    mysljus i våra hem,
    det levande ljuset ger en fridfull känsla.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera