måndag 26 mars 2018

Fuerteventura - del 2


Jag fortsätter med att berätta
lite om vistelsen på
Fuerteventura. Det var tre
härliga veckor. Solsken varje
dag och lagom varmt 20-25 gr.
Vi tog dagen som den kom och
och tog våra promenader, läste
och löste korsord.
Att äta frukost, lunch och
middag tar också tid. Inget
jäkt.
Hägern höll oss sällskap varje
lunch, som serverades så gott
som utomhus. 2 dagar var det
dåligt väder med regn och
blåst och då blev det stora
matsalen som gällde.
Det här är en video men jag vet inte om den funkar.



Vi låg aldrig på
på stranden och
solade. Jag
gillar inte blåst,
det ger mig
huvudvärk.


Vid poolerna kunde man söka lä och kände man för att sitta 
och titta på solen, så fanns mjuka härliga soffor
att slå sig ner i. Här fick man inte vara för "lättklädd" vilket var förståeligt
med tanke på alla kuddar i sofforna, och här


smakade 
det gott 
med en
drink på
efter-
middagen, 














Solen går ner bakom berget.
Det är dags att gå till matsalen och äta middag.


Vi var ju på detta hotell förra året. Och varför ändra på
ett vinnande recept. Det var så god mat och omväxlande.
Nystekt god fisk varje dag. Man kunde få vänta några minuter,
särskilt när det stektes sjötunga och kött eller fågel skars upp i den
takt det gick åt. Tänk att få äta nystekta lammkotletter - så många
 jag orkade. Några stekta tomater fick också plats på tallriken

En stor salladstallrik varje dag. När vi kom hem kändes det tomt på
tallriken med sallad och tomater.
Efterrätter bryr jag mig inte om. Jag tycker allt smakar likadant -men färggrant.
Men ---
ostbrickan gillade jag.
Mätta och belåtna gick vi till vårt rum. Det var några minuters
promenad. Det var kyligt på kvällen - som svensk sommar 17 gr.

Jag tyckte det var för kallt för att sitta på balkongen. Det fick räcka
med att fotografera.
Ett inlägg till blir det. Vi gjorde en heldags utflykt.





4 kommentarer:

  1. jag har skrivit till dig, men på fel dag förstår jag nu(åldern )när andra skickar en lite gul Påsk.kyckling så skickar du en underbar HÄGER
    Storartat lilla gumman, ha det bra

    SvaraRadera
  2. Du ser verkligen ut att ha haft det bra. Fuerteventura är en trevlig Kanarieö, precis som de andra.
    Glad Påsk!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det verkar som ni haft en fin semester med sol och lagom varmt.
    Kram gun

    SvaraRadera
  4. ha,ha det hade gått bra med en liten gul kyckling, men
    vi tager gärna emot PÅSKHÄGERN glad påsk

    SvaraRadera