torsdag 26 maj 2016

Blomställning och solenergi!


 Vi såg på IKEA en trevlig blomställning som passade till vår inglasade balkong.
Vi fick ta med oss hela ställning för det var det sista exemplaret.
Inget skruvande när vi kom hem och krukor hade jag i källaren.
Längst upp till höger sitter en lampa. Nu tar jag vara på solenergin.   

 Hur länge den lyser på natten vet jag inte. Innan jag går till
sängs vid 12-snåret tittar jag ut och då lyser lampan.

På bordet står det en vit ljuslykta, som jag köpte på Clas Olsson
för 39 kronor.

Här är det också solen som laddar upp batteriet.
Det ser riktigt trevligt ut när vi tittat ut på balkongen och även
nere från gatan ser det mysigt ut.

Vi nästan "bodde" på balkongen veckan då det var så varmt.
Nu har temperaturen sjunkit och lunchen för ätas inomhus.
Men jag går och pratar med blommorna varje dag och de växer
och frodas.
Igår köpte herrn en bägarranka som skall stå här i hörnet så
penséerna för planteras i krukor, sådana finns det alltid plats för.

Idag har det regnat hela dagen och kallt är det också. Kanske solen


behagar titta fram så här på kvällskvisten . Jag måste uträtta
några saker på stan. Visst är paraply en fin uppfinning?
Det kommer nog att användas på min promenad.



6 kommentarer:

  1. Vilken fin blomställning. Sista exemplaret, vilken tur ni hade. Solenergi är bra.
    Vi längtar efter regn här i Småland, men det ser ut som att vi blir utan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var en fin blomställning och så bra att fåbhem den monterad och klar.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Den blomställningen var verkligen snygg. Har aldrig sett en sådan förut. Er balkong verkar ju väldigt bra tilltagen med. Det är mysigt med små
    lysen lite här och där. Smakfullt har ni , tycker jag
    det hälsar Hajan

    SvaraRadera
  4. Otroligt mysig balkong du har med alla blommor! Förstår att ni trivs där. Bägarrankor är en favorit hos mig också. Men dom som säljs i år är mycket större så jag är lite tveksam till köp.
    Vet ju hur mycket till dom växer sen.... Gillade verkligen din blomställning. Och det bästa var att ni slapp skruva ihop den! :)
    Ha en jätte fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Godmorgon bloggvännen!
    Tack för kommentaren hos mig - det gläder mig att du fortfarande gör det.
    Så fina blommor du har. Här har jag inte alls mycket blommor i år. När vi åker fram och tillbaka mellan torpet och här hemma, så är det svårt att hålla växterna levande.
    Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!
    Kram Inga

    SvaraRadera