onsdag 21 juni 2017

Nu tröstar jag mig med Ahlgrens bilar. Min husvagn är såld.
Jag fick två tusen för den, Jag var villig att skänka bort den till den
som tog bort den. Vi satte in en annons och
killen som köpte den skulle ha den på en byggarbetsplats.
Han blev upplyst om att golvet var fuktskadat. Inga problem,
det går att fixa, sa han.
Det var sambon som åkte till Heby och visade husvagnen och
på några minuter var affären avklarad.


Nu blir det till sonens stuga vi åker till när jag längtar ut till landet.
Jag hade ju lite funderingar om jag skulle börja en ny blogg och
låta Polargrevinnan vila uppe bland molnen.
Men jag fortsätter som förut, namnet känns så inarbetat. 

Om två dagar är det midsommarafton och på det rätta datumet
den 23 juni, vilket herrn och jag firar lite extra.
På torsdag åker vi till Helsingborg och hälsar på mina syskon.

Men inte bara det, på midsommardagen är det fest hos min
 systerdotter vars dotter Michelle kommit på besök från
Australien. Det skall bli roligt att träffa brudparet, som gifte sig
Sidney, där det bara var de närmaste som var med på det 
"riktiga"  bröllopet.

Det blir många festligheter i sommar. Två barnbarn gifter sig.             
 Daniel med Karin i Landvetter kyrka och
Johan med Sara i Västerhaninge kyrka.
Jag har köpt en fin blommig långklänning.  Den får vara med i
Helsingborg, Göteborg och Stockholm. Det är inte samma gäster
på bröllopen men skulle det vara så - vad gör det - en klänning
måste ju användas.
Brudparen skall ju ha presenter, vilket inte är så lätt att hitta på.

Det här kortet var fint, tycker jag. Alla får likadana men paketens
innehåll är olika.  

Ha det så bra alla bloggvänner och
hoppas att alla får en glad och


  

7 kommentarer:

  1. Tusen tack för dina underbara rader och dina härliga bilder till det också. Du och din sambo hänger verkligen med på allt. Så trevligt och roligt med ny
    klänning också. Det var lite tråkigt med Husvagnen,
    Men så är det, han blev ju nöjd i alla fall den nye ägaren. Men byta namn på din blogg vore väl synd. Du kommer att
    vara Polargrevinnan i alla fall för mig.
    Tycker det är ett jättefint namn. Ha en trevlig helg önskar Hajan stor kram till Dig.

    SvaraRadera
  2. En gång Grevinna alltid Grevinna...... Ha en glad midsommar du också.

    SvaraRadera
  3. Vad kul med bröllop och visst kan man ha samma klänning flera gånger. Vilken tur att det finna Ahlgrens bilar:).
    Hoppas du fick en fin midsommar.
    gun

    SvaraRadera
  4. Lite märkligt brukar det ju kännas när en epok tar slut. Så trevligt med så många festligheter att se fram emot. Ha nu en riktigt fin sommar och roliga fester i din nya klänning. Kram Ingabritt

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera