torsdag 13 juli 2017

Jordgubbar!

                                                                                 
 Jordgubbar - det är sommar för mig. Vi köpte 15 liter för 13 kr litern, och de var "med råge". Vi brukar plocka jordgubbar men det här erbjudandet nappade vi på. Lite saknar jag nog att få stoppa bäret från plantan i munnen. Jordgubbar är nyttiga det visste jag, men inte att de var så här nyttiga.
 
Vi fryser in bären och kokar sylt som räcker till yoghurten några månader.

Det går rykten att utländska jordgubbar läggs i kartonger
med svensk text. Vi köpte våra gubbar genom ICA och de sysslar
inte med lurendrejeri (hoppas jag).

En som gillade jordgubbar med vispgrädde var  

mitt barnbarnsbarn Ella.


9 kommentarer:

  1. Jag är fullkomligt galen i jordgubbar och tycker det har varit svårt att få tag på fina gubbar i butikerna i år.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt Du berättar, Nu har ni jordgubbar i frysen
    det räcker nog till Jul. Nej jag skojar men vet du vad jag gjorde, snodde en bild på den pigga och glada jordgubben. Ha de bra nu och vi ses väl på 40 års kalaset. Jag gillar sådana saker. TV 4 är redan igång, ha det bra önskar Harriet.

    SvaraRadera
  3. Bra att äta jordgubbar om man har dåligt järnvärde., som min doktor till mig. Försöker äta ordentligt nu i sommar, men de är så dyra. Var på semester en vecka i Aneby där tog de 59 kr kartongen.
    Sommarkram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Jordgubbar är gott med vispgrädde och glass... och nyttiga. Ölandsgubbarna brukar finnas att köpa i min stad med:). Men dyra är de i år.
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vilken söt liten flicka! Jordgubbar är ju så gott, men jag har inte ätit några i år ännu. Kanske för att jag föräter mig och får ont i magen. Men det går ju att spara flera dagar. Sommaren är intensiv med att hinna med och njuta. Jag gillar vädret, lagom varmt. Kanske vi skulle behöva regn nu i alla fall. Roligt att du bloggar fortfarande. Hoppas att du mår bra. Önskar dig en skön fortsättning på sommaren. kram

      Radera
  5. TRETTON KRONOR!!!! hos mig kostar gubbarna 40 spänn. Man får njuta i små doser.... suck!

    SvaraRadera
  6. Jordgubbar är det somrigaste som finns. Så billiga är inte "gubbarna" här. De kostar runt 30kr.

    SvaraRadera
  7. Ölandsgubbarna brukar finnas att köpa i min stad med:). Men dyra är de i år.



    หีฟิต

    SvaraRadera