söndag 17 december 2017

Nu strålar det på bordet
av tre små ljus
och dofterna från köket
bjuder julen till vårt hus.

Ja, det finns många dikter
om adventstiden.
Det är härliga veckor, lite
mysiga, lite jäktiga - det är
mycket som skall hinnas
med. Nu för tiden är det
lugnt om jag jämför hur det
var förr. Heltidsjobb, 3 barn
och stort hus men det blev Jul i vårt hus då med. 
Ljusstöpning är något som vi har gjort tillsammans med några vänner.
i så där 10-12 år. Det är många rundor vi har gått.

Resultatet i år blev extra fina. Kanske tycker jag det varje år.


 I Vasaparken står det 4 rådjur och
lyser så fint.
Det är grönt på gräsmattorna. Jag
vill helst ha snö nu i december, det
lyser upp i mörkret.
Jag är i Stockholm under julhelgen
hos yngste sonen med familj.
Kanske blir det en vit jul. 



Jag har varit i Stockholm lördag 
och söndag. Vi gästade sambons
dotter Marie.



Idag klockan fyra var vi i Hedvig Eleonora kyrka och fick
lyssna till härlig sång och musik med Johanna Rudström,
mezzosopran, Michael Weinius,tenor och
Kevin Johansson som är elva år och gossopran.
Hedvig Eleonora kammarkör och Stockholms Sinfonietta.
Det var en underbar julkonsert.

Det är snart midnatt och jag ska gå och sova. Jag är fortfarnade
upprymd av konserten vi lyssnade till.
Jag har släkt ljusstaken med sina tre ljus. När vi tänder det
fjärde är det julafton.
  


6 kommentarer:

  1. God morgon, god morgon både Herre och Fru. Vaknade så skönt 04,44 så härligt. Förra natten sov jag inte ett dugg. Jag tänkte i går flera gånger hur skall det här gå. Men ta mig tusan, man orkar hur mycket som helst.
    I går var det bakning, i dag skall det bli Janssons Frestelser till frysen . lilla vännen ha nu en lagom
    fin Jul.- Det önskar i alla fall Hajan på vardAGSPRAT dIG. GOD jUL

    SvaraRadera
  2. Men oj vad mycket trevligheter....

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar jag hur man kunde hinna så mycket förr:)...Nu visslar tiden bara iväg och man få gno som en tätting för att hinna allt. Men det blir jul ändå. Kram gun

    SvaraRadera
  4. Har aldrig gjort ljus men skulle vilja lära.
    Önskar dig en God Jul/kram

    SvaraRadera
  5. Sitter och väntar på ett samtal kollar samtidigt här på bloggvännerna. Vill gärna önska dig ett gott 2018. och hoppas vi får må skapligt. kram från Gammelgäddan Hajan

    SvaraRadera