tisdag 15 januari 2019

Nytt år. nya tag!

GOD FORTSÄTTNING
på det nya året.
Nu skriver vi 2019 men för
övrigt är allt sig likt.
Lika tråkigt varje år att
"plocka" bort julen, men nu
är det gjort. Det blir lite tomt.

Vi har en liten plastgran som
kommer fram varje år.
Nu för tiden är allt så
automatiskt men


















vår lilla gran i hallen får vi allt själva bära ner i källaren.
Stjärnan ligger nu i sin kartong men amaryllisen är kvar, både i krukor
och gardiner. 



Ute yr snön och i mitten av
januari skall det väl vara så.
Jag är ingen vän av snö och
kyla, så även i år drar vi
söderut några veckor i
februari.

Det var tulpanens dag igår. Blomsterhandlarna slog på stort och vi
fick köpa 20 tulpaner till rea-pris. Det är något visst med årets första
tulpanbukett. Det ger vårkänslor trots snörusket.
Ha det bra alla bloggvänner. Ett nyårslöfte är att jag ska skriva oftare
på bloggen samt läsa och kommentera. Jag har inte tröttnat, jag har 
bara pausat.

3 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Det tycker jag var ett bra nyårslöfte. Tror säkert att du kan hålla det också.
    Julgran som slänger ut sig själv, det skulle vara något det.
    Vi har också plockat undan julsakerna och lite tomt blev det, saknar julkrubban och julkyrkan.
    Tulpaner, dom gillar jag. Det finns så många härliga färger.
    Mysiga bilder. Har du ett spindelnät på granen?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så kul att du börjat blogga igen! Alltid trevligt att läsa om dina eskapader och se fina foton därtill.
    Tulpaner gillar jag - vårens budbärare.
    Jag gillar inte heller mörker och kyla. Snön är OK i små mängder. Lyser upp i mörkret. Fick jag göra som jag vill skulle jag dra iväg till soliga trakter i oktober/november och komma hem i mars då solen börjar värma igen.
    Vi var i södra Spanien tre veckor i nov/dec. Lapade sol och mådde gott. Får väl leva på det ett tag.

    SvaraRadera
  3. Tulpaner hör verkligen januari till. Det är faktiskt bara då jag köper mig en och annan bukett.
    Tack för din kommentar hos mig! "Bränn alla mina brev" är precis nyutkommen.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera