lördag 14 augusti 2010

Damrallyt 2010




Damrallyt 2010 hade start på Fiskartorget kl. 11 idag. Målet var Westerqvarn kl 15. Dess emellan var det flera stopp.

Det är mycket folk som tittar på Rallyt. Vid alla stopp blir det mycket fotande. De flesta damer har samma årgång på kläderna som sin bil.
Jag kom lite sent och han inte fotografera så många damer, de flesta hade redan satt sig i bilarna.
Strålande väder var det, så cabarna kunde kunde utnyttjas.





. Här var det 50-tal på bil och tjejer. Visst ser det trevligt ut.



Här var det inga raggarbilar, det var verkligen riktiga skönheter som visades upp.





















Jag vet inte hur många ekipage det var men det var minst hundra. Tjejorna var så duktiga att köra sina bilar. Alla gled lugnt och säkert in i ledet.
Jag tycker det är roligt med alla kläderna. Eftersom jag kom så sent och fick inte med så mycket i år ,visar jag bilder tagna 2008. 2009 var det regn och rusk och jag tittade inte på rallyt.

Klicka på bilderna, jag har dem i litet format för att inläggen inte ska bli så långa. Här är det samma årgångar på kläder och bilar. Jag känner inte igen några kläder så damerna syr eller skaffar sig nya varje år. Går man i second hand affärerna hittar man kläder från 50 - 70 talet.
I kväll är det rock´n roll fest på Westerqvarn. Med detta underbara väder är det nog mycket folk. Kom gärna i tidstypiska kläder - står det i annonsen. Priser blir det också.
Vi är 5 damer som pratat om ,att vi till nästa år ska skaffa hos 70-talskläder och åka till Westerqvarn och ta oss en sväng om. Om våra män följer med återstår att se.


9 kommentarer:

  1. Wow, så häftigt!!!

    Och så snygga bilar!!!
    Och deras kläder....så fina!

    Tack för att Du delar med dej av dessa härliga bilder!

    Kram och ha en fin söndag!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilka ambitiösa damer! Det var säkert en trevlig tillställning och vilka fina bilder på fina damer och fina bilar.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt och vilken kul grej! tack för alla fina bilder :-)

    SvaraRadera
  4. Tittar "bara" in ock kollar läget.....vilka underbara bilder! Må väl.

    SvaraRadera
  5. Jag blir ju alldeles lyrisk! Vilka vackra kläder och skor - Och för all del bilar också! Det där bara måste du göra Viola!! Vilken grej!

    SvaraRadera
  6. Åh va härliga bilder, fina damer och bilar!!! hade en period i tonåren då man var lite s.k "raggarbrud" och visst är det nåt speciellt...;)

    SvaraRadera