lördag 14 augusti 2010

Skultuna Mässingsbruk.


Det blev en trevlig utflykt







till Skultuna Mässingsbruk på eftermiddagen. Vad mycket vackert de har. De tre ljusstakarna tillhör brukets nya produktion.
Här
kan du läsa mer om bruket och dess historia.




Men bullkrukan har funnits länge. Vi har den och jag brukar ha eterneller i den. Något av detta skall jag köpa i present, men hade svårt att bestämma mig.
Det blir ett besök till.

Shopping i värdlsklass står det i denna broschyr. Skultuna Fabriksprodukter och Ittala Qutlet
erbjuder fabrikspriser på ett tjugotal olika kvalitetsmärken inom mässing, glass och porslin, hemtextil och smycken. Så nog kunde man shoppa alltid, idag tog vi oss bara en titt. Jag började tänka på julklappar.
Klockan har slagit tolv och fredagen den 13:de är tillända. Och inget obehagligt har drabbat mig.
Jag kan gå till sängs och sova gott.


7 kommentarer:

  1. Fredag den 13e brukar vara en bra dag ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken "jag-måste-fara-dit-känsla" jag fick!! :-) De tre Skultuna ljusstakarna är underbara, det bara står "Fru Venus" på dom! Minns du vad de kostar?

    SvaraRadera
  3. Hej, vi har varit där en gång när vi var på väg uppåt Dalarna. Jag handlade lite fina saker, både presenter och till mig själv. Jag gillar deras ljusstakar, av alla slag.

    SvaraRadera
  4. Vi har de tre ljustakarna hemma hos oss... och miljoner dalahästar... Vad du har fint här inne! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Så mycket vackert det finns. Men i denna stuga börjar det vara fullt och till de vuxna köper vi inga julklappar längre, så då får man nöja sig med att ögonshoppa, vlket inte är det sämsta.

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara ljusstakar. De skulle gärna få flytta in här. Skultuna kanske vore ett lämpligt utflyktsmål vid tillfälle.

    SvaraRadera
  7. Visst har Skultuna vackra bruksvaror, men dyra! Jag brukade bila dit från Köping före jul eller då någon fyllde år och handla. Jag kom hem igår o ska nu försöka läsa blogginläggen från andra!
    Måbra-kram

    SvaraRadera