måndag 26 oktober 2009

Det är dags för ny säng.

Jag måste ha en ny säng. Men vad ska jag köpa. Jag vet att
det är viktigt att den är byggd så
att min kroppstyp får stöd.



Men vilken kroppstyp har jag. Oj, vad jag har provat sängar.

För hård, för mjuk, ful klädsel, fel madrass o.s.v.
Jag gav upp och "gick" hem. Min gamla säng kanske inte
var så fel??

Jo, tyckte herrn. Nästa dag bar det iväg på mera sängprovning.




Och den här blev det.
Tyckte den var lite hård, min gamla var
så mjuk så, kanske för att den var lite
hängmatta.
Nu har jag vant mig.
Den är säkert efter min kroppstyp
(liten och rund),
för mitt ryggonda är borta.


I helgen var vi till husvagnen och plockade mera trattkantareller.
Nu vill jag inte ha mera. Det är roligt att plocka men mindre
roligt att ta rätt på svampen.


Farväl kära Polar. Vi har haft trevligt hos dig i sommar också..
Alla sängkläder har vi tagit hem.
För två år sedan användes de till bo för mössen,
Nu har de inget att boa in sig i, hoppas de går ut igen.
Hur de kommer in begriper vi inte. Någon springa finns det tydligen.






.




Nu säger vi förväl till sommaren.
Vi får tänka på hur mysigt det var
när regnet smattrade på taket och
att bli väckt klockan 4 på morgonen
av fågelkonsert.
Många böcker har blivit lästa
här på soffan och många korsord
har blivit lösta här vid bordet.
Tyvärr har inte barnbarnen varit
här så mycket i sommar, tonåringar har
annat för sig.

Här ute kan jag vara alldeles själv med mina tankar.
Mina sommartankar har kretsat kring -
att det måste finnas något mer
än det lilla som mitt förstånd kan uppfatta,
mer än alla kloka ord, mer än vad mina ögon kan se -
Det måste finnas något mer.


Nu är det måndagskväll. En ny vecka har börjat och regnigt och trist har det varit.
Men jag går och tänker på något riktigt roligt.
Det får ni kära vänner veta i nästa inlägg.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    min helgen var lugnt och mysigt.
    Veckan är i gång,och barnen har lov.Nu gäller det att ta hand om dem. Att köpa sängen är inte lätt.
    Och även vi spenderade nästan två timar i Sova butiken,så har jag köpt fel säng.
    Ena sidan beställde vi mjuk madrass (min sida)och min mans är medium.På grund av smärta i min kropp har dem rekommenderad mjuk som visar sig helt fel.Jag har ingen stod i svanken
    Garantin gäller inte,för den har gått ut.Man ska klaga mycket tidigare.Att åtgärda felen kosta 5000 kr.Det är inte lite pengar.
    ha en bra vecka,och det blir spännande att see vad ska du skriva i din inlägg nästa gång.kram Dadda

    SvaraRadera
  2. Att köpa säng är verkligen inte lätt! Men om man hittar rätt till slut är det ju SÅ skönt att lägga sig och få sova riktigt, riktigt gott!
    Det är alltid lite vemodigt tycker jag att säga "hejdå" till sommaren, packa ihop och lägga undan till nästa. Men, precis som du, har jag sköna stunder att tänka tillbaka på!

    Tack snälla, omtänksamma Viola för fin och upplyftande kommentar om oss sjukskrivna på min blogg. Jag har funderat mycket på det du skrev, och nej, det är ju inte ungarna i sig som gör oss sjuka utan precis som du skriver, den eviga kampen och att inte bli trodd. Jag blir varm i hjärtat när jag läser att du diskuterat med väninna, då har det jag går igenom inte varit förgäves utan situationer uppmärksammas. Det är först då det går att förändra! Stort tack!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Köpa säng är det värsta jag vet .köpte en nyss för en dyr peng .och nu är den såld ..så nu letar jag vidare i hoppet att finna någon vettig .nåja .Måste vara könt att ha husvagn .att bara åka dit man vill och ta det lugnt .

    ha de gott
    kram Ewa

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅ en cliff hanger på min ära... Sängar ska så klart vara sköna, men din var ju 'skitsnygg' också!

    Vill ju inte vara i naturen själv, men det märks att du funderar på många saker, men inte bara det, i bloggen och IRL tar du tankarna till handling. Du är suuuper! PUSS!

    SvaraRadera