söndag 29 november 2009

Det blev inte som jag tänkt!

Det blev adventspyntat i år också, trots att jag knappt kunde stå på benen.
Jag fick två cortisonsprutor i axeln i onsdags och sen svininfluensasprutan
dan därpå. Inte vet jag verkan och orsak, men sjuk har jag varit.
Idag känns det bättre.
I morse steg jag upp och tittade på
adventsblommorna




och tände adventsljuset. Vi skulle haft öppet hus med glögg och liten
adventsbuffé efter adventsguds -tjänsten i domkyrkan i dag.
Vi har lämnat återbud. Tråkigt - men när inte orken finns, det går inte
att pressa sig.


Jag har tittat och lyssnat på högmässan i Växsjö Domkyrka och fick i alla fall höra de välkända
psalmerna och sångerna.
Samtidigt blev jag överraskad när jag fick se kyrkans moderna altarskåp
gjort av glaskonstnären Bertil Vallien.






Det största jag gjort,
lär han ha sagt när
han fick uppdraget.


www.bertilvallien.se/altarskap.htm












Ha en fortsatt trevlig helg.
I morgon börjar en ny vecka ,som för min del måste bli bra.
Jag vill gå ut i skogen och plocka mossa.
Ni har väl sett att den fattas i adventljusstaken.

8 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig, alltid kul lära känna lite nya. Växjö domkyka är ju dessutom på vår hemmaplan!! Hoppas du kryar på dig, vet vad det vill säga med både cortison sprutor och influensa sprutan (fast den klarade jag bra!)

    SvaraRadera
  2. Förvånansvärt många jag känner har blivit rejält skruttiga efter vaccinsprutan. Trist för dom som måste ta den. Krya nu på dig, så du får njuta av advent!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre nästa vecka!!!

    Ha en fin första adventskväll!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Så en till västeråsare..dyker upp någon då och då. Tråkigt att du inte kom iväg..men jag vet själv hur det kan blir..därför planerar jag så lite som möjligt.:) Tar dagen lite som den kommer. Mågottkramen. Kommer nog tillbaka in hit:)

    SvaraRadera
  5. Såg visst inte att mossan fattades, och vad vackert det var i kyrkan. Nu får du ta ordentligt hand om dig så att du inte blir följdsjuk... håller tummarna för kortspelet idag! Stora kramen!!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder du bjuder på! Inte tänkte jag på att mossan fattades, det såg så juligt ut så!
    Hoppas din vecka blir bra!
    Du har en utmaning att hämta hos mig.....
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack för titten på min sida.. och ja substans har jag i min tro, en varm barnatro som växt genom alla år... och som blivit en grund som aldrig skakar om än allt annat gör det... :)
    Jag skall bedja om styrka för dig och glädje inför den helgtid som ligger framför.. kram
    / Ingela

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du är bättre nu.

    Vill du gästblogga? Läs mer
    http://zvammel.blogspot.com/2009/11/vill-ni.html

    SvaraRadera