torsdag 13 maj 2010

Utmaning !

Jag har fått en utmaning avBaronessan - det ska bli spännande.
Jag sätter igång så får vi se hur det blir.
1.Tag upp den bok som ligger närmast dig.
2. Slå upp sidan 15.3. Skriv ner den första meningen som står där.
4. Goggla på det sista ordet och välj den första bild
som du får fram.
5. Länka bilden till den sida som bilden tillhör.
6.. Ge utmaningen till tre andra bloggare.
Boken som låg närmast var
"Du kan glömma bort ditt barn"
Kvinnornas krig av Christina Wahldén.
Meningen lyder:
Många humantitära organisationer kom och arbetade
till exempel mot spridningen av kolera.
Den här bilden kom upp när jag gogglade på kolera.
Kul tycker jag - hon heter Kolera.
<'/object>'>http://


Vem är nu detta?
Jag gick in på Yoy Tube och där fanns många inspelningar.
Hon är rappare - ingen musikart som jag är förtjust i,
och här förstår man inte orden. Om jag förstått rätt
är Kolera från Turkiet.
Ja, så här gick det för mig när jag antog utmaningen.
Jag för den vidare till:
http://ullastina.blogspot.com/
Värken i ryggen består, tur att det finns tabletter.
Jag tar en liten bloggpaus tills jag blir bättre.
Nu tittar i mitt fönster
en blomtung körsbärskvist,
Lövsångarn hör jag spela
sist blida: tack för sist!
Nu ljumma blomdoftsfyllda
små fläktar sålla kring
på golvet mina papper,
men det gör ingenting.
Ty nu är majdag inne
och våren lever än! -
Nu är nog bort till graven
en bra bit igen.
Albert Teodor Gellerstedt har skrivit detta
och med det önskar jag er en skön och trevlig helg.
Sköt om er!

3 kommentarer:

  1. Kul att du hittade en rappare när du googlade.Inte helt min musik heller, men ibland är det skönt att lyssna på annat.

    Ta det lite lugnt nu ett tag så du får ordning på ryggen. Vi finns här när du kommer tillbaka.
    Kramen og go helg.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Kram o bli bra i din rygg. Hoppas på lite värme nu.

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    ha ha....vilken kul utmaning.....skall också prova.

    SvaraRadera