tisdag 13 mars 2012

Fiskar och oväder

En eftermiddag då termometern visade +33 grader
svalkade vi ner oss med att åka till något som hette
Underwater World, Det var intressant att gå där bland alla fiskar. De flesta hade jag inte sett förut och jag betalade gärna för lite svalka.
December-februari brukar temp. hålla sig mellan 25-29 grader.
Nu blir det varmare för varje dag. Vi flyger hem på fredag.
Det är svårt att fotografera genom glas och fiskarna är snabba.
Det är inte så ofta man får se rockor på "undersidan".

Den här bjässen tog det lugnt.
Ja, det fanns riktigt långa fiskar och 
knubbiga, den här stora fisken ser grym.ut. 
Efter cirka en och en halv timme hade vi tittat färdigt.
Vi hade tänkt ta en liten promenad men en titt på himmelen gjorde att vi
skyndsamt fick tag på en taxi och åkte hem. (taxi här är billigt,lite mer
än buss hemma)

Väl hemma var det som om himmelen hade öppnat sig
 och det var ett åskväder
som jag inte upplevt förr. Det kändes kusligt.värre
Jag tänkte på alla marknadsstånd som finns lite varstans,
Hur bär de sig åt med alla varor- Ovädret kommer ju hastigt.
Omkring en timme varade  ovädret och solen tittade fram igen.

Inläggen från Thailand avslutar jag med en blomma. Det finns många vackra blommor här.
Detta är väl en skönhet. Det är en näckros. 

7 kommentarer:

  1. Hejsan Viola !

    Har precis glömt av vart Du reste.Till ett varmt klimat som synes.
    Så kul att få se rockor på magen.Och näckrosorna är förtjusande Södermanlands landskapsblomma.Som jag tillhör.

    Vi har rätt så varmt 10+ men mycket blåsigt,Jämtland fick snö igen.

    kram Mi

    SvaraRadera
  2. Det måste vara lite spännande att få se fiskar som man annars bara ser
    på bild. Skönt med lite svalka också i värmen.
    Hoppas du inte fryser när ni har rest hem.

    kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tropiska åskväder är inte att leka med! Mina värsta åskväder upplevde jag då vi bodde i Saudi på 2100 meters höjd.
    Jag har också funderat på hur dom klarar av alla vackra uppläggningar av frukt, grönsaker och kryddor när regnet kommer så där plötsligt, men förhoppningsvis har dom lärt sig att läsa vädret och hinner plocka ihop sakerna i tid.

    Så det är snart dags för er att packa era väskor och vända hemmåt? Då behöver ni i alla fall inte fundera nästa vecka över hur ni ska kunna svalka er.

    Ha en bra resa hem!

    SvaraRadera
  4. Jag upphör aldrig att bli imponerad av dina vackra bilder! Så lockande! Men jag avundas dig inte när det gäller åskvädret! I det fallet är det lugnare på nordiska breddgrader. Välkommen hem!
    önskar Vendla

    SvaraRadera
  5. Spännande att få se lite annorlunda djur mot vad man är van vid. Tur att våren är på väg här hemma nu, så det inte blir alldeles för kallt för dig. Ha det bra

    SvaraRadera
  6. Vill gärna besöka det där stället men det blir lite svårt det. De tropiska ovädren har ju ett litet annat format än vad vi är van med. Jag är glad att vi slipper dem här. Tänk att ni är på hemväg snart. Vad mycket fina minnen n ska ha med er. och så är ju våren på gång också
    Ha en bra hemresa
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder från akvariet.
    I dag har vi haft kallt igen. Jag hoppas att det bli bättre tills på fredag, annars blir det väl rena chocken för er när ni kommer hem från värmen.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera