lördag 12 januari 2013

Detta hände en fredag!

Nu är glada julen  SLUT.

Julpyntet skall läggas tillbaks i sina lådor. Någon julgran behöver vi

inte kasta ut för det har vi inte haft någon.

En bukett med tulpaner är ett måste när julen har städats ut.

Vi har varit på konserthuset i kväll. Det var fri entré, biljetterna kostade
bara 40 kronor i serviceavgift.
Arméns Musikkår avlönas ju med skattepengar
så vi har nog bidragit med någon krona.
 Repertoaren var klassisk men som sig bör avslutades det med
Svea Livgardes defileringsmarsch.  En mycket fin konsert.

Väl hemma smakade det gott med lite ost och vin.
Nu är det snart midnatt och sängen väntar.




9 kommentarer:

  1. Här ska vi ha julgransplundring imorgon. Vi har gran, men vi kastar inte ut den. Vi packar ner den......:-) Ska också snart gå och lägga mig. Sov gott!

    SvaraRadera
  2. ....och nu börjar det faktiskt ljusna lite om morgnarna! Skönt!

    SvaraRadera
  3. Så skönt när julen är utslängd. Min gran barrade ingenting.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi kastade ut vår gran innan den började barra. Inget kul att dammsuga barr ända fram till Midsommar. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gick ju händelserna i förväg och plockade bort julen redan i måndags, men lite rester av den finns fortfarande kvar.
    Jag har en lysande stjärngardin i köket och den får vara kvar månaden ut.

    Jag önskar dig en trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Hej, det var längesen jag var här.
    Önskar dej ett riktigt gott roligt nytt år!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Lika roligt som det är att plocka fram allt, lika skönt är det när det åker tillbaka i kartongerna...Snygg markering det där med tulpanerna, nu vill vi ha vår!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Jag packade ihop julen i går, lördag, trots makens protester. Adventsgranen ute på gården står fortfarande kvar med ljusen som lyser upp på gården. Det får bli makens jobb att stänga av elen och plocka ner ljusen. Granen lär stå där den står tills snön har farit någon gång i april eller så.

    SvaraRadera
  9. Nu är allt som vanligt igen, men visst saknar man ljusen ifrån ljusstakarna och stjärnorna i fönstren.
    Ännu är det långt till vår, men det blir ju lite ljusare för varje dag som går.
    Kram Monkan

    SvaraRadera