onsdag 3 december 2014

En dags-utflykt!

När man gör en veckas
rundtur är buss-komforten
viktig. "Vår" buss var
bekväm med stora
fönster och landskapet
var omväxlande.







Följ med  på en dags
resa.
Det blev aldrig tråkigt
för när det inte var så
fina vyer då berättade
guiden om Turkiet
och dess historia.
Vi hade perfekt
väder för en
rundtur





Molnen
nuddade bergs-
topparna.
Det var fint
att titta på.

Det är svårt att ta kort under resans gång. Men ibland var det
trafikstopp och jag passade på att fotografera.



Ja, inte hade jag 
tråkigt under
bussfärden.
Utsikten var
varierande.

 
Nu har vi kommit till en mindre stad, som jag glömt namnet
på.

Här blev det en timmes stopp och vi tog en promenad ner till
en äldre stadsbebyggelse.
Ett glas kallt vitt vin smakade bra innan färden gick vidare.
Vi skulle besöka en mattfabrik. Om detta i nästa inlägg.

Rosorna "sjöng på sista versen", det är höst i Turkiet.

Fortsättning följer!


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig resa ni var ute på, jag gillar att åka buss och få se mig omkring. Ni gör ju oxå så många fina kultur resor, det lever man på länge.

    Älgarna i Stockholm var jätte fina.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Jaa, det är så underbart att resa med Dig och din gubbe. Kände
    faktiskt så gott det kalla och vita vinet smakade. Tänk så mycket Ni två har upplevt tillsammans. Roligt att följa med på resorna Ni besökt.
    Vi följer med och köper mattor nästa gång, det kan Du vara säker på
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Vackert! Det är ett så fint land. Nu har jag inte varit på så många ställen, men det lilla jag sett har varit jättefint och dina bilder visar detsamma!
    Agneta kram

    SvaraRadera