söndag 23 november 2014

En dag i Stockholm!

 Stockholm - Sergels Torg - vilken tur vi hade, det var rött ljus
på rätt ställe, ingen bil skymde .
 Det var hit vi skulle - Grand Hotel.
e

Afternoon Tea!
Jag är tedrickare och
det här teet var riktigt
gott. Servitören talade
om hur teet var
blandat - det var örter,
blommor och kryddor.
Jag drack tre koppar.

Av alla bakverk var sconsen med olika tillbehör, det som var
godast. Avslutningen med de goda kakorna, även de var
 såååååå goda.
Vi satt rätt länge och njöt av godsakerna och när notan kom
lämnade vi vårt presentkort, tackade och gick ut och kände oss

nästan lite "kungliga". Men det såg allt lite för stort ut för oss -
Stockholm slott så vi fortsatte till
Nordiska Kompaniet 

Där var mycket fint att titta på.


På NK var det verkligen julpyntat i varje hörn.

Det är dags att börja tänka på julklappar.


7 kommentarer:

  1. Så trevlig present att få Till Grand tjusigt värre. De olika klädda granarna
    var också fint. Förr var det kändisar som liksom tävlade vems gran som vann. Men det är många år sen jag såg det. NK verkade faktiskt mer
    inbjudande, ha, ha hittade Du något som Du köpte kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Så gott det såg ut allt ni blev bjudna på. Det var några rejäla granar de hängt upp. Behövs lite takhöjd förståss. Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Te på Grand, jo jag tackar jag. Ser lyxigt gott ut!...../M

    SvaraRadera
  4. Hej! Och tack för din trevliga kommentar på min blogg! Jag har förstått tidigare att du och jag har rätt lika musiksmak. Vi ska också åka till Stockholm till helgen. Vi ska på adventsmiddag med SRF-seniorerna, där maken är medlem. Och så passar vi på att titta in till dottern också och se hur det går med renoveringen av hennes lägenhet. Det blir väl vad vi hinner med den här gången. Trevlig 1:a advent önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Vi ska dit nästa vecka och äta och dansa i Blå hallen...

    SvaraRadera
  6. Oh, så roligt att få se ett julpyntat Stockholm! Så vackert och fina bilder.
    Och tedrickare är jag också. Och jag älskar afternoon tea och det här såg ju bara så läckert ut. Jag tycker också att afternoon tea är ett suveränt sätt att bjuda på hemma så gott det går. Lagom tid på eftermiddagen och lagom med ätandet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Stockholm på vintern vete tusan. Men Grand Hotel och NK är helt ok! Och på vintern är det inte mycket som det är något med.

    SvaraRadera