torsdag 20 november 2014

Datortrassel - en beg. får komma fram ur gardroben!

Min dator är på reparation och jag
har plockat fram en gammal dator
som har sett sina bästa dagar.
Men ett litet inlägg ska den väl
klara av.
Jag gick in på bilder och där fanns
inte så mycket. Den här vill jag
förmedla till er. Massor med
pepparkakshjärtan - det är ju  snart
jul.
Vi provade den nya glöggen 2014.
Den duger om man vill ha något
varmt att dricka - men glögg är det
inte.
I morgon skall jag göra något ovan-
ligt - i alla fall för mig. Jag och herrn
skall dricka - Afternoon Tea - på
Grand i Stockholm - en present vi har fått.
Det blir en dagsutflykt Vi tar bussen till Stockholm klockan 10 och går till Vetekatten och fikar, tar en smörgås och kanske en liten, liten kaka.

Klockan tre välkomnas vi på Grand med ett glas champagne och  te, kaffe,
kakor och små sandwiches.
Så tror jag att det är - jag har väl sett på film.
Jag återkommer och berättar. Vet inte om det är ohyfsat att fota

Ett besök på NK kanske vi hinner med. Att ögon-shoppa kostar ju ingenting.
Ja,sen är det bara att ta bussen hem igen. Vi tar alltid SWE-buss, tåget går ju
inte att lita på.

På tal att återkomma. Min rese-följetong får vänta tills jag får tillbaks min
dator. Där ligger alla bilder.


5 kommentarer:

  1. Ha det så trevligt i storstan. Grand är inte fy skam.....:-)

    SvaraRadera
  2. Herre Gud så flott. Jag dricker bara Tee i nödfall, när jag är sjuk eller så.
    Alla älskar detta, men inte jag. Men vilken trevlig grej och på Grand
    lycka till nu och ha riktigt trevligt. Fotar det gör de ju till och med på Nobelfesten, så det får Du nog göra ha en trevlig dag. kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Så trevligt det låter med Afternoon Tea och på Grand Hotel dessutom!
    Hoppas att de fixar din dator till en rimlig kostnad.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Låter som ett trevligt besök. Ha det så kul.

    SvaraRadera
  5. Det lät spännande med Afternoon Tea, tror aldrig jag varit på det, trots att jag varit ganska många gånger i London. Vill minnas att vi blev serverade på ett hotell en gång, men det var nog inte närheten av att ens kallas Afternoon...Ska bli kul att höra hur det var, och kanske rent av lite bilder!
    Det är inte roligt med datakrångel, och bilderna...det vore rena skräcken om de "försvann" ut i cybervärlden.
    Kram kram

    SvaraRadera