lördag 8 november 2014

Födelsedagar!


Jag har tre
söner. Bengt
och Göran
föddes på
samma dag
men med två
års mellan-
rum.
Bengt fyller
58 år idag och
Göran skulle
ha fyllt 56 år.
Han blev bara
48 år.
Det gör ont i
hjärtat - sönerna ska inte dö före sina
mammor.
Jag tänder ett ljus för Göran och
och vi ska i eftermiddag åka till graven. Göran är begravd i Ramnäs Kyrka.
Bengt har fått grattiskort och så blir det ett telefonsamtal ikväll så jag får veta hur dagen har varit.
Jag har sönerna i Göteborg och Stockholm. Jag brukar vara i  Göteborg den 8:de nov. och vara med och fira men i år passade det inte.
Yngsta sonen Peter fyllde 50 år i mars. Då var det storkalas.
Det är på barnen man ser hur fort åren rinner iväg.

Ha en bra helg alla ni där ute i rymden.



7 kommentarer:

  1. Mina barn är födda i december alla tre. Eva 2/12, Bo 4/12 två år senare och så sladden Krister 22/12 nio år senare.
    Att förlora ett barn måste vara något av det värsta man kan vara med om, men händer det så är det ju bara att stå ut och försöka orka.
    Jag förstår att du har en tung dag att ta dig genom idag, men du får glädjas åt dina andra två fina söner.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Tur är väl det att man inte känner sig så gammal, nä de e bara barnen som blir äldre. Måste vara det hemskaste som kan hända att mista ett barn.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Åh det var fina pojkar Du har fått. Det är tragiskt att mista någon när och kär.Vi hade lite roligt med våra dagar. M.in son född den !/3 min man den 2/3, den 3/3 var vår bröllopsdag. Så vi slog ihop dessa dagar alltid. Min dotter är född den 14/9 och jag den 14/5.
    Du låter pigg igen, det var roligt kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Jag har också tre barn, två söner och en dotter. Att överleva sina barn är väl det största trauma man kan råka ut för. När det händer är det väl sällan någon tröst att man har fler barn. Just då i alla fall. Jag har också tänkt på det där att man ser på barnen att man är gammal. Samtidigt som jag i sinnet inte känner mig äldre än dem. Det är lite märkligt.

    SvaraRadera
  5. Min bror dog när an bara var 49 år.

    SvaraRadera
  6. Som förälder ska man aldrig behöva begrava sitt barn, men världen är inte rättvis på något sätt. Jag beklagar verkligen. Där räcker inte ord till, oavsett hur många år som förflutit.Själv har jag tre barn, och tanken...nej det går bara inte att föreställa sig.
    Stor Varm Kram till dej.

    SvaraRadera
  7. Nej, det har du så rätt i. Är väl inte meningen att ordningen ska vara på det viset.
    Hittade hit från en annan blogg och måste säga att du har en mysig blogg.
    Ha det så gott.
    Kram

    SvaraRadera