söndag 19 februari 2017

EFESOS



Ny dator, nu kan jag blogga igen.
Allt verkar vara annorlunda än min
gamla dator. Lite ovant men med lite
tålamod har jag blivit vän med den.

Sista inlägget var till jul. Visst går tiden
fortare nu förtiden? Kanske känns det så
för att jag "håller igång". Jag har fyllt år och
det firade vi på Kanarieöarna. Det var svensk
sommar, lite kyligt när solen gömde sig bakom
molnen.
Jag skall senare berätta mera om hur vi hade det på
Fuerteventura

Nu är jag på kryssningen igen. Vi har lämnat Mykonos och nästa hamn
blir Efesos


Jag har massor med foton härifrån. Det var intressant och jag hade läst
lite historik. Efesos var en grekisk koloni från omkring 600 f.Kr.






















Det blev många timmar här på området Intressant var också de nya restaureringarna.






Tak, väggar och golv vackert
dekorerade för flera tusen år sedan.
Jag får tanken, vad lämnar vi för
spår efter oss.





  


Jag är så glad att fått se allt. När vi var i Turkiet,
för några år sedan,
blev jag sjuk och kunde inte
följa med på utflykten till
Efesos. Vilken tur att det var en
utflykt när vi var på kryssningen.
Nästa hamn blir Rhodos och sedan
Santorini.

Nu ska jag titta in på bloggen och se om jag har
några bloggvänner kvar.
Det kändes riktigt trevligt att börja blogga igen.
Ha det bra där ute i bloggvärlden

7 kommentarer:

  1. Så intressant, det är sådant man aldrig glömmer.
    Jag reser ofta i minnet, det berikar en så mycket.
    Så härligt att vdu fått igång din dator.
    Jag har inte många kommentarer, men jag har roligt ändå när jag sammanfattar, vad jag vill skriva om.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag är kvar, alltid roligt att läsa dina inlägg (även om de kommer sällan) Vilken intressant resa ni gjort.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Trevligt! Jag har också gjort en omstart....skulle vara kul med lite mer aktivitet och mer kommentarer. Ha det gött.....

    SvaraRadera
  4. Enda kryssning jag gjort är från Göteborg till Västerås med sonen i hans produkttanker... egen hytt och god mat ❤️

    SvaraRadera
  5. Tack lilla Viola ,kommentaren var perfekt. Blev så glad det är inte många som kommenterar. Men vi kollade på min Statistik min dotter och jag. Det brukar vara ca 40-50 st som läser hos mig.
    konstigt att det bara är 4 som orkar kommentera.
    Tack jag blev så glad, kram från Hajan

    SvaraRadera
  6. Mycket fin blogg Kul att höra av dig igen

    SvaraRadera
  7. Så roligt med en ny dator. Lycka till med den!
    Kryssningen i Grekland verkar väldigt trevlig, men det måste ju vara länge sedan du var där??
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera