lördag 17 februari 2018

Fuerteventura

Vad tycker ni? Visst ser det skönt ut. Det är 20 grader varmt och solen
skiner. Lite kyligt på kvällen - bara 15 grader men med en varm kofta
så är det bättre än minus 4 grader.
På måndag går flyget till Fuerteventura och tillbaks till Arlanda om
tre veckor. Jag gillar inte att packa och ge sig iväg i ottan så jag 
kompenserar detta obehag med att förlänga vistelsen i solen med
en vecka. Packa gör förresten herrn i huset, han är expert på att vika
kläder snyggt.  Men plaggen skall ju plockas fram och provas- de kan
ju ha krympt. Ja, nu är detta gjort och jag satte mig med gott samvete
och tittade på Skavlan Det är oftast intressanta personer som gästar
programmet. Ikväll tyckte jag att Christiane Amanpour  

reporter på CNN var en trevlig bekantskap.
Jag har så klart tittat lite på sporten idag. Det var en lycklig
Frida Hansdotter som tog emot sin guldmedalj.
Det har inte blivit så mycket OS-tittande för min del. Jag har haft
annat för mig men i morgon är jag "ledig" och tittar nog på lite
skidåkning.
Det har blivit midnatt och jag tittar ut och ser att det har snöat.
Det är vackert när allt är vitt och allt det grådaskiga är borta men
tyvärr så töar det igen om några dagar. Men jag bryr mig inte.
Då sitter jag i solen.


10 kommentarer:

  1. Det är inte dåligt din kära vän och Du, kan verkligen
    njuta. Men kära nån vilken kille, som packar och styr med allt. du lilla vän Du verkar ha kommit in i ett fint fiskstim. Du berättar så härligt så det är inte klokt. Räknade ut att jag har inte badat i havet sen
    1994, sen kom Kryckorna och rullatorn. Men jag är
    glad i alla fall. Men saknar min älskade gubbe jättemycket. Men jag har ett bra liv i alla fall.
    Ha det bra lilla vän Kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Vart på Fueretventura ska du? Jag var där för ett par år sedan och trivdes utmärkt och då var jag i Corralejo. Nu befinner jag mig på Teneriffa och är snart inne på min tredje vecka.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att få åka till solen och värmen.... där blev jag lite avundsjuk:). Njut, bada och glöm bort den trista snön. Kram gun

    SvaraRadera
  4. Fuerteventura är fint! Ha det riktigt gott på din semester.

    SvaraRadera
  5. Härligt, vem vill inte lämna detta landet nu, helst skulle det vara nov.dec.jan.feb. den tråkigaste tiden.
    Må så gott och njut/ Eva

    SvaraRadera
  6. Ute snöar det och jag har en influensa på väg känner jag...puh! HUR står man ut???
    Ha en skön vecka, sköt om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. ni har det skönt, vi har åkt skidor :)

    SvaraRadera
  8. Nu undrar jag var tog ni vägen kanske ni fick värmeslag, eller har Ni blåst bort.Ser Du vilken konstig stil det blev på texten. Hoppas Ni har dey fint, men lite vill vi bloggvänner ocksdå ha reda på.
    Här i vårt Åbytura är det jäkligt grått. Ha det bra så hoppas jag vi hörs snart igwn. kram från gamla Hajan

    SvaraRadera
  9. Vilken klokt val att lämna kylan.

    SvaraRadera
  10. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera