lördag 17 mars 2018

Nu är det sol och 20 grader!

Angenäm "fångenskap" i tre veckor. 
Det här gröna bandet visar att vi bor
på hotellet och har allt inklusive.
Hotellanläggningen ligger ute på
landet. Till närmsta samhälle Jandia
var det cirka en mil. 8 euro kostade
taxi dit. Vi gjorde ett besök där, det
räckte, det var det vanliga med en
massa restauranger och butiker med 
en massa krams blandat med märkes-
affärer. Vi vilade benen och läskade
oss med en öl, vårt bidrag till
kommersen.
Lugnt och skönt att komma tillbaks
till vårt hotell.


Om vi vaknade tidigt kunde vi skymta soluppgången
från vår balkong.
Det är så tyst endast
vågskvalpet hörs från havet
och städpersonalen har börjat sin arbetsdag. 
Vi lyckligt lottade promenerar till matsalen för att äta frukost.

               
Så här såg ofta min frukost ut. Ibland var det extra

festligt och det serverades champagne.

Promenader på stranden var trevligt fastän det kunde blåsa friskt.
                                                                 
                    Min sjukgymnast rekommenderade mig att ta stavarna med      
                    på resan och dem hade jag nytta av. Särskilt när underlaget 
                      var  ojämnt som vid strandpromenaderna.                                


Det var många pooler på området men det var inte så många som badade.
Jo, vid barnpoolerna. Barnen lekte och höll sig i rörelse och upplevde
inte vattnet som kallt. 18 grader- inget för mig.

När man kommer från vintern i norr och får se alla fina blomster. då
kommer kameran fram.
Med det här fotot avslutar jag inlägget och fortsätter om några dagar.


5 kommentarer:

  1. Det låter härligt, fast jag skulle nog inte ha tålamod att bo ute på landet. I en stad finns det så mycket att titta på och efter mina två veckor i Corralejo kände jag att jag gärna kunna stanna ett par veckor till.
    Ha det fortsatt gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med sol och värme blir riktigt avundsjuk:). Bada gör jag vid 18 grader riktigt uppfriskande. Kram gun

    SvaraRadera
  3. Vad ska man göra för att hamna i sådan fångenskap? Jag är så trött på snö och kyla. Underbara bilder!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Så underbart, njut så länge Du kan vara med. Spara
    dina upplevelser och minns allt, du varit med om- Så härligt att plocka fram när det bliver för tråkigt ibland. Stor kram från Hajan

    SvaraRadera
  5. måste bara berätta att här sitter jag och ser dedda fina
    drinkar som du och ditt res sällskap insuper, självs sitter jag med lite vatten i "Farfars mugg" men vatten är gott också. Glad påsk om vi inte hörs mer, kram från Hajan

    SvaraRadera