söndag 8 juli 2018

SUMMER MEET 2018

Man ska ha
husvagn.Det är
Summer Meet,
en uppvisning av
veteranbilar och
längs kortegen
stod och satt
man. Vi stod i
ett gathörn en
timme,det fick
räcka. 200 bilar
var uttagna att
visa upp sig.
Jag tror att vi
såg hälften.



Jag har nästan glömt hur
långa bilarna var på 50-
talet. Med risk att jag har
fel så får ni själva komma
på vad modellerna heter.
Det är midnatt och jag hör motorbullret fast jag bor några
kvarter bort. De flesta ekipage har nog åkt hem. Det är de så kallade
 raggarbilarna som fortfarande kör sina rundor i stan
 Så värst miljövänligt är inte sådana har evenemang.


Jag avslutar Summer Meet med denna eleganta Ford-
modell äldre.

7 kommentarer:

  1. jag har redan skrivit till dig, m,en det blev visst på fel dag. Trodde du köpt ny bostad igen-
    kranisar från Gammelgäddan

    SvaraRadera
  2. Jag älskar gamla fina bilar.
    Jag har, några gånger varit och tittat på "parader" med äldre bilar, alltid intressant och vackert. Skulle gärna själv vilja ha en, men får nöja mig med den gamla vi har, 18år bara, men den håller.
    Bilderna med husvagnar i samma färg som bilen gillar jag skarpt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Tittade in på din blogg och ser att ditt inlägg är från juli. Det beror väl på värmen? Själv har jag haft uppehåll i 6 mån p g a höftfraktur, så senaste inlägget handlar tyvärr om det. Ibland gör jag personliga inlägg men annars mest i kommentarerna till bloggvänner. Ska försöka få ordning på bloggandet. Ikväll känns det svalare, fast vi har 26 grader! Känner igen Power meet från min tid i Köping och Västerås. Ha en skön forts på sommaren med förhoppningsvis lagom äder. kram Ulla-Stina

    SvaraRadera
  5. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera