söndag 12 augusti 2018

Nu är det sommar!

Termometern
har visat 25-30
grader i flera
veckor.
Det har gått åt
mycket vatten
men ibland kunde
det smaka med
en drink - med
eller utan sprit.
Här fann jag
recept på goda
blandningar,
Skål!


Det har gått några veckor sedan jag skrev ovanstående. Varför blev det ett så
här långt uppehåll med skrivandet? Jag skyller på värmen. Idag är det 16 grader
och det regnar. Det känns riktigt hemtrevligt att höra smattret på fönsterblecket.
Nu kan det regna några dagar. Det behövs, sen får solen titta fram igen.

Jag måste backa lite tidsmässigt och berätta hur sommaren varit. 
Nästan som tradition är vi hos äldste sonen i Landvetter vid Mors Dag
i slutet av maj.
Fyra generationer. Hoppas att jag får leva länge och se lilla
Julie växa upp.
Ett besök till Botaniska trädgården i Göterborg, det är ett måste.
Lika spännande är det varje år att få se hur blomsterrabatten
vid entrén ser ut. 


 Och näsduksträdet  stod i full blom i år också.

Nu är det midsommar och är vi hemma går vi  till Djäkneberget.

I år var det glest på gräsmattan. Det hade regnat på förmiddagen
men solen tittade fram mellan molnen vid två-tiden.
Tre damer med täckjackor, det var rätt kyligt. Kaffe och tårta
smakade bra. Tre herrar var också med men de blev inte bra på bild
Med på bild är inte heller paret som senare bjöd på god midsommarmat.

I år serverades det inomhus. Vädrets makter var inte med oss.
Bilden har jag lånat för kameran strejkade.

 Sambons barnbarn Adam tog läkarexamen i Wroclaw i Polen.
Det blev en 4-dagars visit där. Vi flög från Skavsta till Krakow
sedan 3 timmars bussresa till Wroclaw.
Det var högtidligt och trevligt att få vara med.





















Stolta föräldrar och

















två doktorer Lönnberg.                                                                                                                      
  
                                                                                                                                                   

Nu ska Adam fira med syskon och kusiner



  och flera släktingar.


Vi hade fina byggnader runt om oss där vi satt på torget.

På kvällen bjöds på en festlig middag.
Sedan var det efterfest  men då var vi så nöjda och gick till
vårt hotell - det kommer en dag i morgon också.
Det får bli ett nytt inlägg.


5 kommentarer:

  1. Jag vet nog ingen mer än Du som får vara med om så mycket.
    Du måste vara jättestark som orkar med allt detta. Så roligt och så vackert. Jag har aldrig sett eller hört talas om Näsduksträden. Så himmelskt vackert. var det både
    dop och födelsedagar. Jättefint kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket trevlig du varit med om i sommar. Näsduksträd finns också i Kalmar och det är så vackert när det blommar.
    gun

    SvaraRadera
  3. Kul att få vara med på din resa över årstiderna. Så mycket spännande du fått vara med om. Har läst ikapp en del nu när jag fått en dator som fungerar.
    Kram
    Maggan/Beppan

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt inlägg med bilder och skriv. Kul att få följa och se genom bilder hur resan varit. Låter toppen. Fin sommar har vi haft. Värme värme värme..men den tog slut tillslut och nu är vädret varierat skönt det.
    Ha det så jättegott. Kram från mig

    SvaraRadera
  5. sÅ MYCKETB YTREVLIGT NI HUNNIT MEDÄ nI 'R JU FANTASTISKA ATT ORKA MED ALLT. jAG BLIVER JU 90 ÅR, OCCH SKALL JAG VARA ÄRLIG, SÅ KÄMMS DET SOM 150 ÅR I NEMMELANN ÅT. hI,hI SÅ 'R DET, INGEN IDE ATT LÅTSAS HÄR INTE

    SvaraRadera