måndag 7 september 2009

Måndagsmorgon 7 sept.

Det är måndagsmorgon och livet känns riktigt bra.
Vaknade kl halv 8 och har sovit hela natten och har bara lite ont i nacken.
Jag har blivit serverad frukost och grapen var extra saftig, teet var starkt och smakade ljuvligt.
Solen skiner och det är 15 grader och balkongens blommor är fortfarande fina.
Ett litet tillskott av chrysanthemum har det blivit.
Jag har tittat i almanackan och uppdaterat mig hur många måsten som måste infrias.
Frissan idag, det ska bli skönt, kanske blir det ett "lyft".
I morgon har jag blivit inbjuden till något som heter Apotekets framtid och ska ha åsikter om detta. För detta får jag mat och 500 kronor. Det ska bli spännande.
På onsdag börjar bridgen, jag känner mig lite ringrostig.
Bjuden på surströmmingsparty på lördag. Har lärt mig att äta denna illaluktande fiskkonserv
och jag tycker faktiskt att det numera är gott.
Vattengympa på tisdag och fredag.
Också utmaningen - 7000 steg under minst 5 dagar.
Ja, så ser min vecka ut, det blir en riktig trevlig vecka.
Hoppas er vecka också blir bra. Det spelar mindre roll vad man gör,
BARA VI TYCKER OM DET VI GÖR.

8 kommentarer:

  1. Låter som om du ska ha en toppenvecka Viola... Håller tummarna för kortspelet, själv kom jag 9:a i STOJ i lördags... Esset var riktigt upprörd för vi var länge nära en prisplats! KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Hej Viola!

    Det var fina blommor du har på din balkong.

    Ojdå, du verkar att ha fullt upp hela veckan lång. Det där med Apoteket verkar trevlig, att få säja sin åsikt och får både pengar och mat, jo jag tackar jag.

    Själv skall jag träffa en jobbcoach som skall lära mej att bli bättre på att söka jobb, vi får väl se om det ger nått. Och så skall det bli bio med middag före, en av kvällarna och lite annat smått och gott.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  3. Det var en fullmatad vecka du har framför dig! Men så länge man har roligt så är det ju bara roligt. /Yvonne

    SvaraRadera
  4. Hej..
    och tack för titt och värmande kommentar i min blogg!
    Ser ut som Du får en härlig vecka både för kroppen och själen!

    Varm kram,
    Pia från Själaro

    SvaraRadera
  5. Mina blommor har fått flytta in från altanen. Vi har haft riktigt kalla nätter, men idag varmare.
    Det tog ett tag innan jag själv lärde mig äta surströmming. Men nu älskar jag det!

    SvaraRadera
  6. Tack för födelsedagshälsningen på min blogg! Blev glad!
    Vad fina blommorna är på balkongen! Här är också varmt, riktigt varmt idag, lite sommarkänning allt. Trevliga "måsten" kan ju göra en gott, ett besök hos frissan tycker jag är på "trevlig listan"! På torsdag bär det av för egen del till klipptanten"
    Bridge. Hm. Har ju träffat fler här på bloggen som spelar bridge. Blir ju allt lite nyfiken på det spelet ju!
    Ha en bra vecka!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbart vacker balkong du har:)måste vara mysigt att sitta där och njuta av alla blommor.
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  8. Surströmming--- oj vad jag blir avudnsjuk!!! Jag var fyra år när jag fick denna delikatessen första gången tillsammans med sockerdricka. Jag äter fortfarande surströmming med ett glas sockerdricka.

    SvaraRadera