tisdag 12 januari 2010

Du hjälper när du handlar!

Jag älskar lila, violett sa alltid mormor.
Jag tycker om att bära ett plagg som en kvinna
i Indien har sytt och broderat.
Vilket jobb att göra alla knapphakarna, det ser ut som
att de är virkade,
Har du hört talas om PACS.
Pan Asia Cooperation Society.
När du handlar en vara hos PACS går minst hälften
av det du betalar direkt till Verksamheten i Asien.
I Indien och Pakistan finns just nu minst 450 miljoner
fattiga människor.
PACS arbetar med fattigdomsbekämpning i dessa
länder genom utbildning, kvinnoprojekt,
hälsovård och mycket mer.
Pacs har butiker i Göteborg och där köpte jag de
här blusarna. Kläderna de säljer där, tillverkas av
kvinnor i PACS handarbetsgrupper.
Man kan se på många av kläderna. vilken kvinna som
broderat och i vilken by hon har arbetat.
I morgon på julgransplundringen skall jag ha någon av
ovanstående blusar. De är ljuvliga att bära -
mjuk härlig bomull
.
Jag tyckte att den här organisationen var intressant
att titta på - jag delar med mig.

7 kommentarer:

  1. Jag tycker också det är bra med Pacs Det är också vackra kläder och mycket svala och sköna på sommaren. Men det är viktigt att man tvättar försiktigt,jag har tvättat i hjel flera klädesplagg.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesnygg blus! Och bra att samtidigt göra någon nytta när man handlar!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Pacs har jag inte hört om alls. Nu har jag och ska läsa vidare på länken.
    Vilka snygga blusar, jag gillar lila jag också! Så fint så!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så vackra blusar, jag blir varm av att bara se dom, kan nästan känna tygets lenhet i fantasin...

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt! Var ligger den butiken, jag vill dit. Jag bor ju här i Götet!

    Tack för att du stannade upp på min blogg!

    SvaraRadera
  6. Men vad snyggt! Det där ska jag kolla upp.

    Kram

    SvaraRadera