torsdag 11 februari 2010

TV-Köp

Vi har bestämt oss för att köpa ny TV.
Jag är teknisk idiot och överlämnar allt ansvar till
herrn. Några synpunkter har jag:
LJUDET ska vara perfekt
Uttag för USB-minne skall finnas (OBS åtkomligt)
Lite bokhylla måste vara kvar, alltså ingen Värsting,
alltså lite lagom.


USB-minne är en tråkig tingest, men den här är i alla fall röd

Men det finns roligare, i alla kulörer och
dinosaurien är ju gullig.
Kanske hittar jag någon häftigare.
USB-minnet bestämmer jag, teven bestämmer herrn.
Jag lämnar inte över hela ansvaret på honom.











Nu har vi plockat sönder bokhyllan, inte tillräckligt..
Lite mer plats måste det bli.


Men var gör vi av alla böckerna. Jag har "grovsorterat" dem.
De här tio kassarna med böcker kommer vi inte att läsa en
gång till. Röda Korset tar emot böcker och säljer dem för
10-15 kronor st. Bra att veta att böckerna kommer till nytta
i dubbel bemärkelse. Vi ska inte köpa några böcker har vi
bestämt, det finns ju bibliotek och en och annan pocket kostar
jag nog på mig.

Det blir inget bloggande förrän nya teven är på plats och
vardagsrummet inte ser ut som om vi ska flytta.
Ha det så bra alla bloggvänner. På återseende!
När ??????.

8 kommentarer:

  1. Lycka till med TV och omgjord bokhylla. Jag brukar både köpa och lämna böcker på Röda Korset och pingstkyrkans loppis. Det blir win-win-effekt då....:-)

    SvaraRadera
  2. Du är ingen teknisk idiot! Det kan man inte vara om man bloggar, vet vad USB-minne är, etc. Intalar jag mig. Kan det snarare vara så att du gömmer dig bakom "teknisk idiot"-skälet av bekvämlighet? Talar lite för mig själv där... Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Det blir nog snart det tror jag.
    För det tar inte lång stund att få igång ny tvn.
    Snygga USB minnen hihi....
    Du, jag är nog sjutton mer teknisk idiot än dig. Så ta det lugnt haha....
    Kramen og go fredag på dig.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Kommer att bli så bra såå... väntar här!

    SvaraRadera
  5. Det är tur att det finns såna som du, som ger bort böcker till RK, så att såna som jag kan gå dit och köpa dom för en tia.
    När jag har läst dom sätter jag dom i byagårdens bibliotek så att ännu fler kan läsa dom.

    SvaraRadera
  6. Bra sätt att göra sig av med böcker. Lycka till med TV och hylla.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Gratis till ny tv..jag håller med dig att man ska inte ha för stort tv..det är inte snyggt.!!! det är bara så.
    Berättelsen om dig och Elin har berört mig,jag själv har inte varit mobbad men JAG HATAR MOBNINGEN..I ALLA MINSTA GRAD.
    Jag gillar när du skriver om hur det var för i tiden.Ha en bra helg Kramar Dada

    SvaraRadera
  8. Grattis till Ny TV och flera mysiga TV kvällar. Tack för härliga kommentarer i min blogg. Jo livet är helt annorlunda här, men oj vad jag längtar hem ibland. Men måste vänta till dess jag blir pensionär. Att ha varit utanför Sverige i drygt 15 år gör att man förlorar sin plattform på arbetsmarknaden. Jag vet en hel del om landsbygdsutveckling i ett av världens fattigaste länder, jag har lärt mig massor om nutrition och hälsa i Afrika, men det är som sagt inte tillämpbart i Sverige. Så åtminstonde tre år till om jag står ut. Vi får se. Har i alla fall ett gäng trevliga väninnor från Sverige, Finland och Danmark som jag umgås med en hel del. Dessutom har jag mycket ofta besökare hos mig, både från Sverige och USA vilket förhöjer tillvaron en hel del. Varannan dag mår jag toppen och varannan dag vill jag bara resa till Sverige. Men trots allt så "älskar" jag Mozambique och alla dess sidor. Ja, människan är dubbel. Stor kram Viola och jag tittar in emellanåt för att kolla in om du kommit tillbaka. Att göra blogg paus är nödvändigt ibland.

    SvaraRadera