torsdag 7 april 2011

När kommer grodorna!

Nu har isen nästan smält på dammen men någon groda såg jag inte. De tycker väl att
det är för kallt. I år ska jag inte missa invasionen så det blir en promenad till
Djäkneberget varje dag, en promenad på 45 minuter.

Kul papperskorg som stod i parken.
Djäkneberget är en oas för oss västeråsare och även för besökare.
1862-1865 förvandlade Sam Lidman en kal berg- knalle till en park.

500 stenar och hällar med inskriptioner finns i marken.

Vill du läsa mera om detta så gå in här.
De här bilderna tog jag i höstas då jag tänkt skriva om parken.
De kommer mig att längta till sommaren.
Tänk att ta picknick-korgen och sätta sig i gröngräset
och att än en gång fundera vad Sam Lidman menade med alla
sina inskrifter.

                Grodor kan föra ett herrans väsen, så även de här som
 har över en miljon visningar.
                   

6 kommentarer:

  1. Vilken trevlig park! Jag ska gå in på din länk och kolla.

    kram/caja

    SvaraRadera
  2. Så det är inte bara grodorna som ska ut och motionera utan även du. Det vore ju förargligt att missa dom det förstår jag. Det måste vara en upplevelse.
    Jag ska också gå in och kolla den där parken, den verkar annorlunda och intressant.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin park och så mycket att se.
    Ja nu får du hålla koll på grodorna.
    Vi brukar ha fullt med grodrom tidigt på våren när isen smält i dammen.
    Så grodorna är igång fast det kan vara kallt på nätterna.

    Jag skall kika in på länken ,

    Ha en riktigt fin vårdag och trevlig helg.

    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Åh. En park. Sommar. Underbart. :)

    SvaraRadera
  5. Djäkneberget kommer jag ihåg, där är det fint.Med alla mistlar i träden:)
    Men grodvandringarna har jag missat, vad häftigt!

    Ha en skön solig helg, kanske med lite papaya coconut!

    Kram Marie

    SvaraRadera