måndag 7 december 2009

Isbana och innebandy.

I lördags fick vi en isbana på Stora Torget.
Det regnade men det var många som tog sin en tur.
Man kan hyra skridskor och hjälm för 20 kr.
Här behövs ingen is.
Det är VM i innebandy i Västerås.
Det märks på stan, det surrar av olika språk.
Här är gänget som ska hjälpa Sverige att vinna VM-guld.
Heja Sverige!


Våra tjejer tog hem 28 - 1 mot USA.
Min idol Emelie Lindström gjorde 10 mål.
Ikväll blir det nog tufft mot Tjeckien


Det är ju måndag igen. En vecka rusar som tåget.

Det blir en omväxlande vecka.
Tisdag = tjejmiddag, en gång i månaden träffas 5 trevliga damer,
äter och dricker gott
och försöker lösa världens problem och ibland våra egna
Onsdag = teater - Mig äger ingen. Återkommer till det.
Torsdag = julspel av barnbarn.
Fredag = tillsammans med goda vänner äter vi lutfisk här hos oss.
Vi är några stycken som är lutfiskälskare och tycker att
den delikata rätten ska ätas som ensamrätt.
Lördag = firar vi lite jul i Stockholm tillsammans med min son
och hans familj. I morgon ska det köpas de julklappar som fattas.

Det här lät jobbigt, men söndagen blir vilodag.
Någon timme skall det nog bli över till att läsa era bloggar.

Ha en bra vecka och om den än är jäktig -
glöm inte ge varandra en kram.

6 kommentarer:

  1. Ha en toppenvecka. Hedgehog-Sara såg "Mig äger ingen" i förra veckan och hon tyckte den var riktigt bra! Håller med om att lutfisk är riktigt gott så vi brukar köra som middag en av dagarna runt jul!

    SvaraRadera
  2. Jag blev svettig bara av att läsa. Jag som är så osocial just nu. Men imorgon ska vi faktiskt på Luciafest med Reumatikerföreningen. Och på onsdag är det grovtvättstugan. Socialt som attan. Jag och sambon och ett gäng mattor.

    Ha en härlig vecka med alla förlustelserna.

    SvaraRadera
  3. Vad skoj!

    Inte åkt skridskor sedan 1989. Man borde testa!

    SvaraRadera
  4. Min mamma var ett stort fan av lutfisk!! Men själv lärde jag mig aldrig uppskatta denna rätt.

    SvaraRadera
  5. Hej Viola!

    Ja det är kul att titta på när andra åker skridskor och bra att dom anordnar dylika ställen.

    Oj du har verkligen ett heltidsjobb med att ha trevligt.

    Solvarma Kramar från Irene

    SvaraRadera
  6. ÅH! Skridskor, det är så roligt!
    Låter som en vecka med många roligheter. Bra där sen med vila på söndag. Återhämtning är viktigt och skönt!
    Lutfisk.... tycker jag faktiskt är ganska gott. Dock ingen annan i det här hushållet så det blir ju väldigt, väldigt sällan.
    Varma kramar!

    SvaraRadera