torsdag 15 december 2011

GOD JUL!

Det börjar bli många paket i julklappslådan.Jag är riktigt trött i ben och rygg efter att jag varit på stan i flera timmar. Vi bor nästan i centrum så vi gick hem en stund och fikade och sen iväg igen. Då tog vi bilen och åkte till köpcentrum utanför stan och anledningen är att City i min stad har inte så stort utbud numera. Alla speciallaffärer har flyttat utan- för stan, vilket är tråkigt.
Nu är det bara två julklappar som fattas. Vi håller på att jämföra priser. I morgon skall alla paket slåss in och så skall det skrivas rim.
Julkorten är skrivna. Vi håller fast vid traditionen att skicka julkort.
Det blir rätt många. Vi köper lite olika kort och vi sitter mitt emot varandra och pratar om vilka kort passa vem.
Så tar vi en liten paus och värmer lite glögg - vi har det
riktigt mysigt. Vi firar jul var för sig tillsammans med våra barn så förberedelserna blir vårt julfirande.
På lördag åker vi till Stockholm och lyssnar på Klassisk Jul med
Malena Ernman. Vi stannar kvar i Stockholm till måndag. Då ska vi hämta våra visum. Efter nyår ska jag berätta vart vi ska åka.
När vi skulle resa till Indien hade jag en gissningstävling om vart vi skulle åka. Ni var rätt många som deltog. Jag har inte bestämt mig om jag gör något liknande - ni får väl se. Just nu är det så mycket inför julen.
Jag tycker om mellandagarna - då har lugnet lagt sig som en varm och go filt när man fryser. Jag kanske får någon julklappsbok som jag kan börja läsa också gillar jag att lösa korsord.
Jag fick upp ögonen för en mysig kille som var gäst hos Skavlan - Michael Bublé.  Vi har köpt hans julskiva. Det är glad och vacker julmusik och han sjunger bra - lite som Frank Sinatra. Han sa hos Skavlan att han inte gillade att man sa att han sjöngs som Frank - jag har den här rösten och vill inta vara en kopia - jag är jag.
Det här är mitt sista inlägg före jul. Om jag har svårt att sova går jag upp och läser vad ni kära bloggvänner har för er under helgen.
.

Med den här blombuketten önskar jag er
alla
 EN RIKTIGT GOD JUL!


och jag tänker på er som inte mår så bra, ge inte upp hoppet - det kan finnas något
bakom hörnet - en ljusning.

23 kommentarer:

  1. Det låter mysigt med din och Herrns julplanering. Det är ett sjå det där vilka man ska fira jul med när man det finns "dina och mina barn". Vi ska fira med Madde och Ali, Mats söner firar med sina respektive mammor, min dotter jobbar både jul och nyår och sonen firar med sin pappa, farmor och farfar. Så här är det enkelt med den biten.

    Jag passar på att skicka dig och Herrn en julhälsning nu, så jag inte glömmer bort det i allt det andra. Ha det så skönt och var rädd om varandra. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt God Jul med god mat, en bra bok och avkoppling. Ska bli spännande att höra vart du ska åka. Vi hörs efter jul Ha det så bra.

    SvaraRadera
  3. Tänk så många olika jultraditioner som finns...alla verkar lika trevliga efter vad jag läst!! Er är ett bra exempel på hur man får till det utan att vrida knut på sej på julafton.
    Här ska det också slås in klappar i helgen, skrivas kort eftersom det görs alltid i sista minuten av nån underlig anledning, och även hinnas med ett par rundor på jobbet!! Men jag känner inte av nån julstress, än...
    Ha en riktigt underbar och fridfull jul, ta det försiktigt i trafiken och ge varandra en extra klapp på kinden då och då!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig julklappshög Även jag skriver julkort. Inte lika många som förr men visst är det en annan känsla när dom droppar ner i brevlådan och inte i mailen

    En riktigt GOD Jul önskar jag dig
    Kram.

    SvaraRadera
  5. God Jul jättemycket till dig också!
    Ni verkar ha det så mysigt innan jul och under också, och gör saker tillsammans. Att sitta och skriva julkort med sin man låter jättehärligt. Och ha det fint på konserten, den är säkert helt underbar.
    Visum - hmmmmm.....ett lite udda land så där måste det vara.....jag blev nyfiken i en strut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Hej på dej! Jag tycker er lösning av julfirandet låter helt ok! Det viktiga är ju att det känns bre för en själv och att ingen blir "glömd". Visst är det mysigt med förberedelserna... ja faktiskt nästan mysigast... sen går det så fort... men då kommer ju er efterrätt! Ingela

    SvaraRadera
  7. Du har en del att se fram emot utöver julfirandet och det låter väldigt mysigt. Nu har du verkligen väckt nyfikenheten hos mig och jag som är usel på vilka länder man behöver visum till.

    Önskar dig en riktigt god och trevlig jul.
    Kramis!

    SvaraRadera
  8. Du verkar ha julläget helt under kontroll. Så bra det låter att få det bästa av allt och till allas belåtenhet. Så spännande det låter med stockholmshelgen. Maria Ernman går inte av för hackor och sedan hämta visum, hmm undrar vart det bär av. Nyfiken blev jag allt.
    En riktigt god och skön jul!

    SvaraRadera
  9. Någonstans i vimlet kommer vi att ses!

    Förra året var det snökaos då vi lyssnade på henne.

    SvaraRadera
  10. trevlig RESA!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Hej!
    En väldigt bra lösning på julfirandet måste jag säga och så mysigt ni tycks ha de med kort och klappar. Det är nästan roligare än själva julaftonen många gånger. Som ung var det bästa förberedelserna och förväntan ;-)
    Tilltalar mig oerhört mycket att du lagt ut länk till Röda korset, en vacker blomma och så orden...sådant värmer gott ska du veta. Alla firar inte, alla är inte friska...bra skrivet :-)
    Önskar dig en härlig resa oavsett vart du ska. Nya platser att uppleva, nya intryck..alltid trevligt.
    God Jul och även ett Gott Nytt År 2012!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  12. Tråkigt det där att butikerna flyr centrum i städerna och flockas långt utanför så alla måste ha bil. Jag envisas med att handla i småaffärerna i centrum - så länge de har det jag behöver.

    Härligt med skriverier och glögg... Och fint med konsert. Men Visum - så spännande!

    Önskar dig en riktigt skön och stressfri jul tillsammans med nära och kära!

    Kram kram
    :-)

    SvaraRadera
  13. Hej hej!
    Det var längre sen jag tittade in hos dig,och som vanligt alltid lika trevlig och mysigt inne på din blog.Älskar att du skriver rim och Julkort för hand,inte många som gör det idag.Bra med Internet,men inget går att jämföras med handskrivet kort.
    Jag själv mår bra,men ledsen för jag har förlorat mitt fina jobb.(Min arbetsgivare hade inte råd att ha oss kvar).Men sånt är livet!!!
    Just nu ska jag fokusera mig på att villa och fyra Jul med min familj.
    ALLT DET BÄSTA TILL DIG OCH DIN FAMILJ.UNDER JULHELGER ÖNSKAR DADA,kram

    SvaraRadera
  14. Jag önskar också dig en härlig å fin jul.
    Julkram från torpet

    SvaraRadera
  15. Önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Välkommen hem! Vill berätta att det funkar att kommentera, så jag säger tack för kommentaren. Jag gillar också Michael Bublé, men jag lyssnar på Spotify på datorn. Mellandagarna är sköna, just nu kikar solen fram en stund.
    Eftersom vi närmar oss ett nytt år önskar jag Dig ett Gott Nytt År med god hälsa och fina upplevelser.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Spännande med resa! Hoppas att din jul blev fin!

    SvaraRadera
  18. Kikar in å önskar dig ETT GOTT NYTT ÅR/kramen

    SvaraRadera
  19. Gott Nytt År kära Polargrevinna förstår att du inte känner dig infrusen i skogen !!! Vi hade lite kyla under natten men det har övergått till ; ja just det som vi är vana vid :regn !! Försökte ta "livet" av den här datorn igår, men idag hade den återuppstått !!1 Kram från dataproffset Gunilla

    SvaraRadera