måndag 8 juni 2009

Så här blev helgen!

































































Det har varit en händelserik lördag och söndag.
Vi har haft herrns 6- årige barnbarn Johan hos oss under helgen
Han är ett s.k. sladdbarn och detblev nyhetens behag . Herrn har 5 och jag har 9 barnbarn, Det är bara en familj som bor här i stan, de andra bor lite längre bort.

Nationaldagen var det inget vidare väder, men vi gick ut med paraplyer och lyssnade på sång och musik.

På söndagen åkte vi till Vallbys Friluftsmuseum, som verkligen är en oas för både ung och gammal. Många byggnader är från 1700-talet. Har man barn med sig så är det djuren som är intressanta. Kaninerna och grisarna var roligast, tyckte Johan, men hönsen var ju fina, hästen var gullig och kossan och geten - ja, allt var nog bäst - det var svårt att bestämma sig.
Och det tyckte jag också, när jag gick och tog de bilder ni ser ovan.

Johan och jag hade en rolig stund, när vi lade in bilderna på datorn, och han fick se dem i större format. Markera dem, så får ni se!

På eftermiddagen gick vi på bio och såg Pettsons och Findus omöjligheter. Det var en riktigt trevlig film, men jag tror att större barn tycker nog att den är lite "för snäll".
Vid sex-tiden åkte vi hem med Johan. Vi konstaterade att han inte hade frågat efter sina föräldrar någon gång. Gott betyg till oss och att han hade haft trevligt, vilket vi också hade haft.

Och sen blev det TV och valvaka till klockan 22, då var det skönt att gå och lägga sig.

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du tagit från Vallby. Har varit där många gånger, har bott i Västerås i flera år. Har min äldsta dotter där och 1 barnbarn, den andra bor i Surahammar och har 2 barn.
    Helgen verkar ha varit bra.
    Ha en skön tisdag
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  2. Ser så trevligt ut! KRAM! Det är roligt för alla partern när barnavakteriet fungerar!

    SvaraRadera