tisdag 11 augusti 2009

Ett avbrott i vardagen!


Har ikväll kommit hem från en kryssning till Åland.
Vi var fyra bridgetanter som slog två flugor i en smäll,
alltså roa oss, äta god mat och öva lite bridge inför höstsäsongen.


Här är min älsklingsrätt - löjrom - mums!



Gröna hissen var en god
sängfösare.
2 cl gin
2 cl grön curaqao
pommac
is
citron



Irish coffe fick avsluta
middagen.
4 cl irlänsk whisky
2-3 tsk brun farin
varmt kaffe
löst vspad grädde.







Vad skönt att efter festligheterna bara gå upp i hytten och krypa ner i en skön säng.
Klockan tio nästa morgon (idag) samlades vi för 4 timmars bridgespel.
Det har varit ett rolig och händelsfullt dygn.

Nu går jag och lägger mig i min egen säng och funderar lite på varför jag inte spelade hem ett kontrakt.

4 kommentarer:

  1. Hej och välkommen tillbaka..kul att sticka iväg bara tjejer..;)
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  2. Bridge är i och för sig bra när som helst, men här såg det underbart ut!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig resa du gjort. Bridge har jag aldrig spelat, men det verkar vara många som gör det. Du har ätit gott och druckit gott ser jag...men det skall man ju göra.
    Ha en skön kväll.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera