tisdag 4 augusti 2009

Sommaren är inte slut - 26.8 gr den 4 augusti -härligt






Solen skiner och det blåser inte på min balkong och jag kan sitta där och blogga.
Visst är det härligt med riktig sommar i augusti.

Vi åt lunch ute. Potatis stekt i smör, bacon och stekt ägg. Det är inte nyttigt precis, men
vad gott det var. Det får bli nyttigare till middag. Egna körsbärstomater hade vi, så lite nyttigheter var det. Och inte att förglömma efterrätten - härliga bigarråer.

Jag var på torget och där låg de och riktigt lyste och jag kände att jag bara måste ha några trots priset 12:90 hg. Vad tror du efterrätten kostade? Jo, 54 kronor. jag tog ju bara lite grand i påsen, men de var visst tunga.
Jag har ätit dem med andakt, ja, jag skrev jag, för herrn tål inte stenfrukter, sýnd om honom tycker jag. Jag får köpa en bakelse till honom, för det gillar han och dyra är de också.

Om det regnar hos er - kära bloggvänner - misströsta inte- sommaren är inte slut ännu det kommer flera vackra dagar.

8 kommentarer:

  1. Tack kära du för dina tröstande ord!
    Och visst är det så att i detta nu börjar det faktiskt ljusna, solen bryter igenom, och K. hängde precis ut lite tvätt (hans jobb när det rör sig om handdukar och lättare saker som jag inte är så petig med.)
    Ser mysigt ut på din balkong!!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja visst är det underbart med en balkong och sitta och njuta av den sköna sommaren på.

    I dag har vi det lite småregnigt, men va gör de, det är varmt och gott och så är det bra för potäterna, lite för bra kanske.

    Vi har gjort en krimvandring i Helene Turstens kriminalkommisarie Irene Huss spår och fick veta en del, för mej, nya saker om Göteborg. Bilder kommer lite framöver i min blogg.

    Solvarma Kramar från Irene

    SvaraRadera
  3. Heje snart är läget återställt...alla kära bloggare börjar droppa in tillbaka efter semestrar, vilken härlig lunch smarrig som bara den..gött
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  4. Visst är det mysigt att kunna sitta ute på balkongen och blogga, äta och bara njuta.
    Det får vi hoppas på att sommaren inte är slut, mer sol och värme vill vi ju ha.
    Gott med körsbär, men fy så dyrt det blir, då hade det varit bra med eget träd.
    Ha det gott min vän!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken härlig bloggplats du har på balkongen. Bara att kunna sitta ute vare sig det är morron, på dagen eller sent på kvällen är ju så skönt, man får passa på att njuta så länge det går.
    Smarrig lunch.
    Ska idag till Sala och strosa runt.
    Ha de gott.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  6. nu kommer värmen igen. kram och ha en bra dag

    SvaraRadera
  7. Sommaren har ju nyss börjat, slutar ungefär i oktober..

    SvaraRadera
  8. Du har världens skönaste balkong, Viola! Lyssnar på dig och Esset, sommaren, den bästa ever, är verkligen inte slut ännu! KRAM!

    SvaraRadera