söndag 23 augusti 2009

Farmor på Gröna Lund



Åtta ungdomar, varav sex är mina barnbarn, roade sig på grönan i går kväll.
Med varsitt s.k. åkband fick dom åka alla attrationer hur många gånger dom orkade.
Och orkade de gjorde de. Vi kom till Grönan vid 15-tiden och lämnade klockan 22.
Jag skall väl tala om att jag provade inte någon "karusell", trots mycket tjat att jag
skulle prova. Det fanns så mycket att titta på och man kunde ju spela på chokladhjul.
Som tur var vann jag inget. Men jag passade Jessicas fina vinst .










Det räckte, med att titta på allt som snurrade och åkte upp och ner
för att jag skulle känna kväljningar.



Mellan åkvarven kom de och frågade om allt var
bra och ställde upp för fotografering.















Och här är mer som snurrar runt och upp och ner

5 kommentarer:

  1. Det var ett jätte bra dag. Tack farmor :) Men nästa gång kanske vi kan göra nåt som du också tycker är roligt.

    SvaraRadera
  2. Hej! Du verkar haft en härlig dag med dina barnbarn på Grönan, synd att det inte finns så mycket man kan åka själv utan man blir dålig.
    Men att bara får vara med dem och se att de har roligt är ju ett plus.
    Ha en skön dag
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  3. Ja va bra ...det kan man åxå göra när man är farmor. Vilken härlig samling barnbarn..
    ;))
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  4. Tyckte det var så himla kul att åka karusell när jag var "liten" och nu blir jag åksjuk av att stå och titta på :-)!
    Konstigt så det blir...

    Men vilken härlig dag du har haft med barnbarnen!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Åh så skoj, en kväll med nära och kära och bara kuligheter.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera