tisdag 18 augusti 2009

Otillgänglighet ....









Jag har själv inget funtionshinder, men jag gjorde en knäoperation
och gick med kryckor ca ett halvt år. Jag är helt återställd nu, det är underbart att kunna gå utan smärta. En ny erfarenhet var just otillgängligheten, för mig var
det kanske en bagatell, men för alla de med funtionshinder måste det verkligen vara frusterande.
När jag läste bloggen www.jernsaxen.blogspot.com tänkte jag att jag ville sprida aktionen enl ovan. När man som jag har anhöriga, som är beroende att samhället funkar för dem, så ligger denna aktion mig varmt om hjärtat, läs mer på http://www.marschen.se/viewpage.php?page=531
Rent mänskligt tycker jag man kan stödja aktionen. Där kan vi bloggare göra en insats genom att göra aktionen känd och på så sätt kanske hjälpa till så vi får bra tillgänglighet för alla.

2 kommentarer:

  1. Låter mycket förnuftigt tycker jag , jag ska kika in och läsa mer. Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du lägger ut det på bloggen, jag ska också in och kolla på Jernsaxen.
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera