tisdag 27 juli 2010

CLOWNER UTAN GRÄNSER!

Jag har ett speciellt förhållande till clowner.
Bor det kanske en clown inne i mig?
Det gör det kanske i många människor men vi behöver
ha en mask för att våga "apa" oss.
En som verkligen vågar och samtidigt gör en idéell insats
är Karin Svensson. Hon tillhör den internationella organisationen
Hon är nyss hemkommen från Rwanda och säger:
"Vi Sprider skrattet där skrattet tystnat."
Till hösten åker hon tillbaks till
flyktingläger i Rwanda och Uganda.

Macik Yuri är inte någon clown men han kan teckna och måla
clowner. Vilken fantasi och titta på alla detaljerna.
Om du vill se flera clowner så titta på länken , vilken clown
vill du vara? Jag vill vara som ovan och en katt är
alltid ett trevligt sällskap - eller hur? Zvammel ,
din katt är verkligen mysig.

Egentligen är det för vackert väder att sitta vid datorn.
Det var ett telefonsamtal ,om Clowner utan gränser, som
satte igång det hela. Impulser ska man ta vara på.
Nu har jag fantiserat att jag är en clown. Frukostdisken
står kvar på bordet och sängen är obäddad. En clown bryr
sig inte om sådana triviala saker - hon har roligt.
Och roligt är det att blogga och i veckan ska jag läsa
vad ni alla bloggvänner haft för er. Det är också roligt,
men ibland räcker tiden inte till. Vår gäst åkte tillbaks
till Florida igår och det är golfvecka för herrn - så nu är
min tid min alldeles egen.



7 kommentarer:

  1. Jag är nog definitivt en clown, förklädd som husfru! *ler*
    Jag försöker sprida ett leende, även fast jag ibland själv kan ha en liten tår i ögat bakom clownsminket. Ett gott skratt förlänger ju livet. Bra idé det där med Rwanda!

    Njut av "din" egna vecka!!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg du har!

    "Clowner kan vara så man nästan skrattar ihjäl sej men clowner kan också vara rätt tråkiga" är ett citat som min son sa när han var liten. Ligger nog något i det.

    Tror att det bor en liten clown i var och en av oss. Definitivt hos mig! Min clowntalang hade dock aldrig kunna göra sig på cirkus.

    Tack för trevlig kommentar hos mig. Hoppas att du återkommer!

    SvaraRadera
  3. Jag har nog ingen clown i mig. De har aldrig roat mig av någon konstig anledning. Vet inte varför. Det bara är så.

    En sådan där labyrint finns det någon mil norr om Uppsala utefter gamla E4an. Den är lagd av sten. Det är väldigt intressant med allt sådant där.

    SvaraRadera
  4. Hej

    Ja clowner är såå kul. När jag var mindre så satt jag alltid och väntade på clownerna på cirkusen. Avundas dom ibland som FÅR lova att göra fel och göra bort sig ibland...he he

    SvaraRadera
  5. Hej där!
    Ja här är en clown till må du tro. Clowner är glädje och skratt. Tänk om livet kunde vara så lätt alltid.
    Tack för att du kikade in hos mig det var trevligt att göra en ny bekantskap.
    Jag återkommer gärna till dig också.
    Ha en skön vecka nu.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Jag har nog ingen särskild relation till clowner, men alla människor som ställer upp och vill glädja andra måste man beundra. Särskilt om dom reser till fattiga länder långt bort och kanske sprider lite munterhet en stund.

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk människa!
    Vi skulle allt behöva lite mer clownerier (!) i världen. Skrattet är så viktigt.
    Ha det bra med din egen tid....

    SvaraRadera