tisdag 14 april 2009

Bridgekväll


Vi har haft gäster ikväll och spelat bridge.
Det är ett fascinerande spel. Lika spännande varje gång man tittar på given, och börjar fundera över hur man skall spela.
Det är ju ett spel, som tar lite tid att lära sig. Det fordrar mycket träning och även kortsinne för att man skall kunna hävda sig i större sammanhang.
Herrn och jag är med i en klubb där man kan spela på olika nivåer. Vi spelar 2 gånger i veckan, och är oftast nöjda med vårt resultat.
Vi tillhör inte dem som analyserar spelet efteråt.
Ikväll blev det diskussioner,det finns dåliga förlorare.
Vi äter något lätt när vi har spelat. Ikväll blev det en tallrik, som jag döpte till
påskrensning. Nu är det slut på påskmaten. Jag längtar efter pasta och "grönt".
Jag längtar också efter att sova, vilket jag har svårt med. Nu gör jag ett försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar