fredag 3 april 2009

OJ, VILKEN JOBBIG DAG!


Idag hade jag rört ihop det riktigt.
KL 10 var jag på vattengympa. 11.30 hos Frissan. 13.45 var det fötternas tur. Hade lovat att den kombinerade lunchen och middagen skulle serveras kl 14. Jag hade glömt bort fötterna, fick ett samtal på mobilen. Ja, det ordnade sig, jag har inte mer än 10 min. promenad till fotvården. Även maten ordnade sig. Herrn i huset fixade maten.
En liten kommentar att man kan skriva in i almanackan, ja, det kunde man stå ut med.
Kl 15 fick jag samtal från min tandläkare. De hade fått ett återbud. Jag ringde igår och talade om att jag hade ont i en tand- ingen tid förrän måndag. Jag hade mest lust att säga att jag kommer på måndag. Jag har ont och det kan bli värre. Jag kommer, sa jag, och välsignade att vi bor centralt.
Mer elände -- herrn ska bort i kväll -- inget fredagsmys. Han erbjöd sig göra en drink till mig innan han gick. Jag kände inte för någon.
Känner mig trött och lite missmodig.
Nej, upp med hakan - jag har rört på mig idag, jag är fin i håret, mjuka fötter och jag går som på moln och jag har INTE TANDVÄRK.
Nu har jag beklagat mig, det känns bättre. Sens moral: stressa inte det är onödigt att boka in
mer än en sak per dag och då blir det inte så svårt att hålla rätt på det.
Trevlig fredagskväll önskar
Polargrevinnan

1 kommentar:

  1. Hej hej! Så mysig kisse du har! Fick den att spinna med ett djupt kurrande. Det är vad vi behöver i kylan som inte vill ge vika; en spinnande katt. Blogga på.

    SvaraRadera