lördag 11 april 2009

Nu är jag lugn - den stod kvar och några blåsippor tittade fram i fjolårslöven



För nytillkomna läsare skall jag upplysa om att min Polarvagn är min s.k. sommarbostad. Den står på min sons tomt där hans familj har en liten stuga. Jag ville vara tillsammans, men ändå lite för mig själv. Lösningen blev att jag köpte en husvagn för 10.000:- och där finns allt. Det blev mycket enklare än att bygga en Friggebod, vilket sonen föreslog.
Igår åkte vi ut till landet. Det ca 7 mil. Det var i oktober, som vi stängde dörren och sa: vi ses till våren.
Jag var verkligen spänd på vad som väntade där i skogsbrynet.
Min Polar helt intakt--jippi--vad glad jag blev. Ännu gladare blev jag när jag öppnade dörren. Inga påhälsningar av små skogsmöss. Förra året hade det boats där
med hushållspapper. Jag hade låtit en kartong med potatismospulver vara kvar. Resultat - pulver överallt. Jag lärde mig - inget ätbart kvar.
Nu är det bara att vänta på lite varmare väder. Då blir det storstädning och ta ut sängkläder m.m.
Sedan bjuder jag herrn på någon överraskning och vi har det mysigt.
Så klart åker jag ut så fort stockholmarna kommer.
Jag skrev om lycka förut. Små detaljer, så var det igår.
Fortsatt trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Ja! det är dom små detaljerna som gör det..så sant. ser underbart ut med vagnen, vi har haft tankar på husvagn ibland, men just nu är det båt.
    ha en fortsatt skön helg/Bibban

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut med vagnen. Är själv lite sugen på att skaffa en. Men vet inte riktigt vart vi ska ställa den så vi får se kanske det blir en i år eller nästa ha en bra dag kram

    SvaraRadera