torsdag 28 maj 2009

Jag röstar på Marit Paulsen.









Marit Paulsen är första namn på Folkpartiets lista över kandidater till EU-parlamentet. Jag bryr mig inte om vilket parti hon tillhör, utan jag tror på henne som person.

Hon är intresserad av jordbrukspolitiken och hur djur blir behandlade, hon säger att vi borde GPS-övervaka EU:s djurtransporter. www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5238941.ab

Marit är intresserad av vad vi äter. Det var länge sedan hon började med att debattera om våra tillsatser i mat och om dålig livsmedelskontroll. "Lurad av laxen - sant och falskt om maten", heter hennes nya bok.

Jag pratade med några ungdomar. Usch- den där Marit, hon är ju en gammal tant, tyckte de. Javisst är hon det, men med mycket erfarenhet. Hon blir en bra kommisionär i Bryssel.

Marit väljer att i Bryssel bo i sin husvagn och inte på lyxhotell. Kanske skall tilläggas det är inte en gammal polarvagn som min.

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag kommer rösta på henne, hon har gjort några riktigt dumma kommentarer om Stockholmare som nu ligger henne i fatet, riktigt dumma faktiskt och det får mig att tvivla lite hur det är ställt med "tantaluringen" som annars har ett riktigt bra valminifest, fast inte lika bra som mitt(ler)! Ha nu en fin och varm och skön helg och må solen värman dina "värkande" leder!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Jag ska nog rösta Peter så, men tack för tippset!
    Kramkram:)

    SvaraRadera
  3. hej,,Ville bara kika in och önska dig en trevlig helg oxå..Här blir det grillning om en stund..

    SvaraRadera
  4. Tjingeling vännen min, önskar dig en mycket härlig strålande varm och god helg.
    Kram

    SvaraRadera