fredag 22 maj 2009

NU HAR JAG LÄST FÄRDIGT KINESEN!



En verkligt bra bok och spännande bok av Henning Mankell. Boken kom ut i aug 2007 och först nu har jag läst den.



Mankell sa vid en intervju i GT: "Jag vill skriva en spännande historia, men jag vill samtidigt att läsaren ska få något att fundera på och att lära sig något."



Jag fick bl.a. lära mig att kineser var slavar i USA och byggde järnvägen mellan USA:s väst- och östkust.



Mankell är Sveriges internationellt mest lästa författare. Hans böcker är översatta till 37 språk och har givits ut i 30 miljoner exemplar. Kinesen är hans 27:de roman sedan debuten 1973.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Ville bara kika in och säga hej! Jag har varit dålig på att kommentera den sista tiden men du skall veta att jag är inne titt som tätt och "håller kollen" på dig! ;)
    KRAM!

    SvaraRadera